ליברמן
ליברמןצילום: דוברות

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כינס מסיבת עיתונאים בתל אביב, במהלכה הביע דאגה מריבוי חברי הכנסת החרדים והחרד''לים בכנסת הקרובה.

״בקואלייצית הימין המסתמנת יהיו קרוב ל-25 חברי כנסת חרדים או חרד״לים. מה שלא היה מעולם בתולדות ממשלות ישראל. קואליציה חרדית-חרד״לית כזאת בתוך הממשלה, שרוצה לקדם את הפיכת ישראל למדינת הלכה, היא משהו שצריך להדאיג מאוד את הציבור החילוני בישראל, אותו ציבור שנושא בנטל, משרת בצבא ובמילואים ומשלם מיסים", אמר ליברמן.

לדבריו, ''ישראל ביתנו'' היא ''מפלגת הימין היחידה שאינה חלק מהתופעה המדאיגה הזו, והמפלגה היחידה שיכולה להאבק בכפייה הדתית ולבלום אותה''.

הוא הבטיח: ''לא נחתום על שום הסכם קואליציוני לפני שנראה מה חתמו עם החרדים. לפני שניכנס נרצה לראות מה הובטח להם, גם בתחום החקיקה וגם בתחום התקציבים. כל שקל שהם יקבלו אנחנו נדרוש את אותו סכום כסף בשביל המיעוט המקופח באמת בישראל - מי שעובד, משלם מיסים, עושה צבא ומשרת במילואים זה המיעוט הכי מקופח.

''צריך להדגיש שהמפלגות החרדיות אינן באמת מפלגות ימין. ליצמן היה זה שהוביל בזמנו את 'התרגיל המסריח', גפני למרות שהוא פרלמנטר מצויין, בדעותיו הוא קרוב לשלום עכשיו. בזכות קולות ש״ס אושרו בזמנו הסכמי אוסלו. למפלגות החרדיות יש ברית פרלמנטרית עם המפלגות הערביות. רק בימים האחרונים ראינו בוועדת הבחירות המרכזית, כיצד החרדים נמנעו מלהצביע בעד פסילת בל״ד ועופר כסיף''.

ליברמן תקף את ההצעה לערוך בדיקות גנטיות לעולים, לשם הוכחת יהדותם: "נושא בדיקת ה-DNA זה דבר בלתי נסבל, מעולם אני לא זוכר שעולים נתבקשו לעבור בדיקה כדי להוכיח את יהדותם. זה טירוף מוחלט ונוגד את היהדות -זו גזענות לשמה. רבנות שמכשירה בדיקה כזו זו לא רבנות זו אינקוויזיציה".