ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: TPS

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ברך הערב (שלישי) את כוחות הביטחון על חיסול המחבל שרצח את חייל צה"ל סמ"ר גל קיידאן הי"ד ואת הרב אחיעד אטינגר הי"ד.

"אני מברך את השב"כ, הימ"מ וצה"ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו", מסר נתניהו.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בירך את לוחמי הימ"מ ולוחמי צה"ל שפעלו לחיסול המחבל, "אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם. אין נחמה על רצח גל קיידאן והרב אטינגר ז"ל אך שוב העברנו את המסר שלוחמי הימ"מ שלנו יחד עם השב"כ וצה"ל יעשו הכל כדי 'לסגור חשבון' עם המרצחים הארורים. נמשיך לרדוף את המחבלים המתועבים. 'אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם'".

יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, מסר בעקבות החיסול, "הן עם כלביא יקום. מברך את כוחות הביטחון על חתירה למטרה בנחישות עד להריגת המחבל שרצח את הרב אחיעד אטינגר וגל קיידאן הי"ד. ידע כל מי שיוצא מביתו לפגוע בעמנו, כי בן מוות הוא. מחויבים לביטחון".

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, בירך אף הוא על החיסול, "ברכות לכוחות הביטחון על פעולה מקצועית ומהירה שהביאה לחיסולו של המחבל הנתעב".

"ושוב תנחומים עמוקים למשפחותיהם של סמ"ר גל קיידאן ז״ל והרב אחיעד אטינגר ז״ל ואיחולי החלמה ללוחם צה"ל אלכס דבורסקי שנפצע קשה בפיגוע", הוסיף.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בירך על החיסול, "כן יאבדו כל אויבך השם. תודה לכוחות הביטחון על הביצוע. עכשיו להרוס את הבית ולגרש את המשפחה שלו ושל כל מי שסייע לו לפני או אחרי. בלי בג"ץ ובלי בצלם".

שר האוצר משה כחלון מסר, "גם הלילה ידם הארוכה של כוחות הביטחון וחיילי צה״ל רדפה והשיגה את המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע בצומת אריאל ורצח את סמ״ר גל קיידאן ז״ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז״ל. ידע כל מחבל בן עוולה שמדינת ישראל תגיע אליו ותבוא עמו חשבון".

השר לשעבר גדעון סער מסר, "ויכו היהודים בכל אויביהם מכת-חרב והרג ואבדן...(אסתר ט׳, ח׳). ברכות לכוחות הבטחון שלנו על חיסול המחבל שרצח את סמ"ר גל קיידאן ז"ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז״ל".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בעקבות חיסול המחבל, "אנו מברכים על חיסולו של המחבל הנתעב שרצח את הרב אחיעד אטינגר ואת סמ"ר גל קיידאן הי"ד, אך יחד עם זאת שוב היינו עדים לכבילת ידיהם של כוחות הבטחון: לא היה כל צורך בכח מיוחד שינהל ירי ממושך אל מול המחבל, וברגע שמיקום המחבל נודע לכוחות צריכה הייתה להינתן הוראה לירי טיל על הבית, ובכך לדאוג לחיסול המחבל בוודאות מבלי לסכן את הכוחות".

יו''ר מועצת יש''ע, חננאל דורני, מסר, "שמחנו לשמוע על איתורו וחיסולו של המחבל הנתעב שביצע את הפיגוע בתחילת השבוע באריאל".

"בפגישת ראשי מועצת יש"ע היום עם מפקד הפיקוד שמענו סקירה על היערכות צה"ל באזור ותגבור הכוחות, ועל ההתקדמות באיתור המחבל. אנו מודים לחיילי צה''ל וכוחות הביטחון שביצעו את הפעולה, ובטוחים כי ידעו לשמור על תושבינו ברחבי יהודה, שומרון, בקעת הירדן ובכל שאר הארץ", הוסיף דורני.