מיכל רוזין בחוג בית

פעיל של תנועת ''אם תרצו'' נשלח להשתתף בחוג בית של חברת הכנסת מיכל רוזין המנסה לשכנע ישראלים להצביע למפלגת מרצ.

הפעיל שמע כיצד רוזין משמיצה את המתיישבים ביהודה ושומרון וטוענת שהם פוגעים בפלסטינים, הורסים לבם בתים ואפילו סוגרים בורות מים של כפרים.

במהלך חוג הבית, חברת הכנסת נשאלה על עמדת בסוגיית פינוי ההתנחלויות במקרה של הקמת מדינה פלסטינית. היא ענתה: ''יש כ-400 אלף אזרחים ישראלים שגרים בגדה המערבית... מתוכם 300 אלף גרים בגושי ההתיישבות, יישובים שכבר דיברו בעבר גם עם הרשות הפלסטינית, שהגושים הגדולים ישארו ותמורתם יהיו חילופי שטחים באזור דרום הר חברון והנגב.

"בסופו של דבר, רוב הישראלים, רוב ההתנחלויות ישארו, אני לא מאמינה שיפנו את גוש עציון או אלפי מנשה, אבל יש מאה אלף מתנחלים שיושבים בהתנחלויות מבודדות, מאחזים בלתי חוקיים".

לדברי רוזין, אותם מתיישבים הם ''הכי אידיאולוגיים ומשיחיסטים שבכוונה מקימים יישובים בקצוות בשביל לפרז את המדינה הפלסטינית בשביל שלא תהיה שליטה למדינה הפלסטינית.

"הם עושים את זה במכוון", טענה רוזין ובשלב זה סיפרה מה עושים לטענתה המתיישבים לפלסטינים, בסיוע הממשלה. "מדינת ישראל בשנים האחרונות עוזרת להם - מפנים כפרים פלסטינים, מעבירים אותם לאזורי B ו-A כדי שנוכל להגיד ש-C ריק מפלסטינים ואפשר לספח.

"הם דוחקים אותם, הם סוגרים להם את בורות המים והורסים להם בתים ועושים הכל כדי לפנות אותם ומצד שני להרחיב שם את ההתנחלויות. כל התנחלות מבודדת כזו מייצרת רצף בינינו", הסבירה ח"כ רוזין.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" שחשפה את דבריה של מיכל רוזין נגד המתיישבים, הגיב "דבריה של חברת הכנסת רוזין חושפים עד כמה נמוך הגיע השמאל הקיצוני. אדם שמדבר בהבל פה על גירוש מאה אלף מתיישבים מביתם אינו רק אנטי ציוני, אלא אנטי מוסרי ואנטי אנושי.

''יחד עם זאת דבריה מוכיחים דבר שאנו טוענים באם תרצו כבר שבועות רבים: הציבור חייב להתעורר ולהבין שהבחירות הקרובות יכריעו איזו ממשלה תתמודד עם תכנית המאה של דונלד טראמפ, תכנית שאכן מתמקדת בגירוש יהודים וחלוקת ירושלים'', הוסיף פלג.

ח"כ רוזין מסרה בתגובה, ״הדברים מגובים באין ספור עדויות. ממשלת ישראל, בין היתר, חוסמת בארות מים לפלסטינים בדרום הר חברון. הגיע הזמן שערוץ 7 יפסיק לעוות את המציאות עבור תעמולה פוליטית ויגיד את האמת על מה שקורה בשטחים״.