המודעה שנחסמה
המודעה שנחסמהצילום: צילום מסך

על חסימות של מידע והודעות בפייסבוק אנחנו שומעים לא פעם והסיבות רבות ומגוונות, מהסתה ועד גזענות.

לא פעם אנחנו שואלים איך קורה שפרסומים מסוימים אינם מצונזרים על ידי פייסבוק, אבל המקרה של שמעון בית"ר נשמע מוזר בכל קנה מידה.

ביומן ערוץ 7 סיפר בית"ר על פרסום שבו ביקש לקרוא לקריאת מגילה בישיבת 'עוז ואמונה' שאותה הקים הרב אחיעד אטינגר הי"ד, אך באופן בלתי ברור הוחלט לחסום את פרסום ההודעה.

בית"ר מציין כי אמנם לא הכיר את הרב אטינגר בחייו אך התוודע לפועלו בדרום תל אביב מדיווחי התקשורת. משום כך ביקש לקיים את אירוע קריאת המגילה ברוב עם לזכרו של הרב, ומשום כך גברה תדהמתו כשפרסום המודעה נחסם ובהודעה כתובה שנשלחה אליו נכתב שהסיבה לכך היא תוכן פוגעני והדבר עוד ייבדק במחלקה הטכנית של פייסבוק.

"ניסיתי לפרסם בעוד קבוצות ואני מקבל את אותו מענה", אומר בית"ר ומוסיף: "אני אדם חילוני ולא מבין לאן הגענו. אנחנו נשב בבית הכנסת הזה ואני מצפה לאלפים שיבואו. נהיה שמחים עם עצב בלב. לא הכרתי אותו. את הקריאה נקיים בבית הכנסת שברחוב יסוד המעלה 13, בית הכנסת שהרב הצדיק הפך לישיבה. אני מכיר את בית הכנסת הזה כעשרים שנה וכמעט איבדנו אותו לטובת מסגד של סודנים! ממש כך! אפשר להוכיח את זה עם מאי גולן, שפי פז ואחרים. יש עשרות תושבים מבוגרים שיכולים להעיד על כך. הם ניסו להשתלט על בית הכנסת ולבנות בו מסגד. הרב הצדיק הזה נתן לנו תקווה אדירה שבית הכנסת הזה יחזיר עטרה ליושנה ויחזיר יהודים לחיות בתל אביב ללא פחד".

קריאת המגילה תתקיים הערב (רביעי) בשעה שש בערב בישיבה. "יהיה שמח עם הרבה עצב. אנחנו חיים במדינה שבה הימים משולבים בשמחה ובעצב", אומר בית"ר.

יצוין כי פניית ערוץ 7 ל'פייסבוק ישראל' לא נענתה עד כה ותגובה לטענותיו של שמעון בית"ר לא התקבלה. במידה ותגיע תגובה שכזו נפרסמה במלואה.