דיוני ועדת הבחירות המרכזית
דיוני ועדת הבחירות המרכזיתצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש חוות דעת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית שבה הסביר מדוע לא ניתן לשנות את רשימת המועמדים של ''איחוד מפלגות הימין'' בעקבות פסילת מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי.

היועמ"ש כותב כי ''דינה של הבקשה להידחות, שכן ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה.

"אמנם, ניתן לטעון כי עדיף היה הסדר חוקי אחר, הנותן מענה למקרה כגון דא, אך כל עוד החוק הקיים עומד בעינו – אין כל אפשרות חוקית להיעתר למבוקש בעניין דנן'', כך מנדלבליט.

ממפלגת ''עוצמה יהודית'' נמסר בתגובה כי "תגובת היועמ"ש ופרקליט המדינה לוועדת הבחירות משתרעת על פני לא פחות משלושה עשר עמודים בהם מנסים פרקליטי מחלקת הבג''צים להעלות סברות והשערות שונות ומשונות מדוע אין לאפשר את שינוי הרשימה, כאשר בפועל מעולם לא היה תקדים של פסילת מועמד באופן אישי ואנו נבקש מוועדת הבחירות לדחות את עמדת היועמ"ש".

עו"ד בן גביר הוסיף, "אני מבין שהיועמ"ש ופרקליט המדינה עושים כל שהם יכולים על מנת למנוע מעוצמה יהודית להכניס נציגים לכנסת אך יש לנו חדשות עבורם: לאחר נהירת המצביעים לאיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת גם לו הייתי במקום העשירי ולא רק השביעי, ואוביל את השינוי הנדרש בעולם המשפט. מנדלבליט מפחד מבן גביר, אך זה לא יעזור לו".

פגיעה חמורה מאוד בזכות הבוחראלירן אהרון

כזכור, הרשימה הדתית ביקשה מיו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצרלשבץ את איתמר בן גביר במקום החמישי, במקום ד"ר מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג''ץ.

אם היה ניתן לבצע את השינויים ברשימה, את המקום השמיני שכיום שמור לבן גביר היו מעניקים ליצחק וסרלאוף, נציג ''עוצמה יהודית'' המוצב כעת במקום ה-39.

וסרלאוף בן ה-26 מדרום תל אביב, נשוי ואב לשניים. גדל בעיר העתיקה בירושלים, למד בישיבה התיכונית "נתיב מאיר", היה מדריך וקומונר בבני עקיבא, למד בישיבת ההסדר מעלות ושירת בגולני.

הרב רפי פרץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי, תקף שלשום את החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו של מיכאל בן ארי. בשיחה עם ערוץ 7 אמר פרץ כי "בית המשפט נהג איפה ואיפה. לצערי עופר כסיף שמדבר בשנאה על חיילי ישראל ומתיר את דמם ומדבר על מדינת ישראל בצורה מעוררת קבס, הוא עבר וד''ר מיכאל בן ארי ששני ילדיו משרתים בצה''ל, הוא לא עבר.

''יש כאן פגיעה חמורה מאוד בזכות הבוחר ובדמוקרטיה", תוקף הרב פרץ. ''היה ראוי שבית המשפט יישר קו ולא יתערב בהכרעה של ועדת הבחירות ואם כן אז לא בצורה של איפה ואיפה''.