מתוך המודעה
מתוך המודעהצילום: לכתחילה

רשימת ״איחוד מפלגות הימין״ - הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית - הגישה אתמול (שלישי) עתירה דחופה למתן צו מניעה נגד קמפיין 'לכתחילה' המתנהל בימים אלה בכלי התקשורת.

העתירה הוגשה ערב פרסום המודעה הבאה של הקמפיין, שאף צורפה אליה, בה נאמר: ״אם עבורך הציונות הדתית איננה בדיחה, אל תשלח ליצנים לייצג אותך בכנסת!״. לצד הכיתוב מופיעה תמונה של ליצן הנואם מעל דוכן הכנסת.

באיחוד מפלגות הימין טוענים במסגרת העתירה, כי למרות שהמודעה לא מציינת אף שם של מפלגה אלא קוראת באופן כללי שלא לשלוח ״ליצנים לייצג אותך בכנסת״, מטרתו האמיתית של הקמפיין ״היא תקיפה של האיחוד שבוצע בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי - מחד, עם מפלגת עוצמה יהודית מאידך״.

כמו כן, במפלגה מודים בפומבי כי האיחוד עורר ״קולות של ביקורת בקרב הציבור הדתי לאומי, בטענה כי לא ראוי היה להתאחד עם מפלגת 'עוצמה יהודית'״, ואף מדגישים, לראשונה, כי, לשיטתם, ״ביקורת זו הינה לגיטימית״.

למרות זאת, טוענים במפלגה, כי לאור העובדה שעל המודעה חתומה תנועה בשם ״לכתחילה - ציונות דתית עם דרך ארץ״, שלא עומד מאחוריה אדם מזוהה או גוף רשמי הרי שהיא עומדת בניגוד לסעיף 10 בחוק הבחירות שקובע כי ״המודעה תישא את שמו ומענו של האדם האחראי להזמנתה״ וכן בניגוד להחלטתו לאחרונה של יו״ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר בעתירה שהוגשה נגד הליכוד, בה ניתן צו מניעה על פרסומים שלא נשאו את שם המפלגה ואשר בה כתב השופט כי על הליכוד חל ״איסור לפרסם פרסומים שאינם מזוהים״.

קמפיין 'לכתחילה' החל בשבוע שעבר כאשר בכלי התקשורת פורסמה מודעה עם התהייה: ״גם אם אחדות והישרדות פוליטית זה חשוב, לא חבל לתרום עודף קולות למפלגה שתעשה לך בושות ב-4 השנים הקרובות?״.

בהמשך הקמפיין מוצגים ציטוטים משיחות איתם יצטרכו, כביכול, להתמודד מי שכן יבחרו להצביע לאותה המפלגה ״שתעשה בושות״. כך, למשל, הם יזדקקו להתמודד עם שאלות ילדיהם: ״אבל אבא, אם לח״כים שלנו מותר לדבר ככה, למה לי אסור?״, ועם חבריהם לנשק שיתהו, ״שמע גבר, אני משרת איתך כבר 15 שנה ופעם אחת לא שמעתי ממך הזיות כמו שהח״כים שלך משמיעים בכנסת״, ולבסוף גם עם עמיתיהם לעבודה: ״היום הבנות במשרד שאלו אותי: האם גם את חושבת ככה על כל החילונים?״. המודעה נחתמת במילים ״מצביעים נכון. לא מתחרטים בדיעבד״.

צילום: לכתחילה
צילום: לכתחילה