קופת גמל
קופת גמלצילום: pixabay

רבים מאתנו מחפשים את הדרך המשתלמת לחסוך לצורך העתיד ולהשקיע את הכספים במסלול הטוב ביותר. קופה זו מאפשרת ליהנות מחיסכון בעל תשואה טובה ולמטרות מגוונות. תחום ההשקעות והחיסכון יכול להעלות שאלות רבות וכך גם קופה זו. במאמר זה ריכזנו את השאלות הנפוצות ואת התשובות להן.

מה זו קופת גמל להשקעה?

קופת גמל זו היא קופת חיסכון המאפשרת להפקיד עד סכום מקסימלי בכל שנה ולמשוך את הכספים בעת הצורך, ללא מגבלת זמן. המדינה מעודד את האזרחים לחסוך דרך קופה זו וזאת עבור מגוון רחב של צרכים ורצונות.

מהם יתרונות קופה זו?

קופת גמל להשקעה יכולה לשמש בתור חלופה לפיקדונות או לחסכונות אשר מוצעים על ידי הבנקים. הקופה מאפשרת לחוסכים בה ליהנות מהטבת מס בעת הוצאת החיסכון מגיל 60 או כשהמשיכה נעשית לצורך קצבה חודשית.

בקופה אפשר לחסוך את הכספים, ליהנות מריביות וכל זאת בלי לחשוש מקנסות בשעת הפדיון. ניתן לפתוח קופה עבור כל בעל תעודת זהות. כלומר, ניתן לפתוח עבור כל אחד וכך גם עבור הילדים למטרות שונות (רכישת רכב, הון ראשוני למשכנתא, לימודים ועוד).

מהו סכום ההשקעה שיש להשקיע?

אין סכום מינימלי אשר חובה להפקיד כדי לפתוח את הקופה, אך בכל שנה קלנדרית ניתן להשקיע עד 70,000 ₪ בקופה. לכל תעודת זהות ניתן לפתוח קופה ולהשקיע עד סכום זה. כלומר, במקרה של משפחה כל אחד מבני הזוג יכול להשקיע סכום זה וכמו כן ניתן להפקיד כספים בחיסכון עבור הילדים. דרך קופת הגמל להשקעה אפשר לחסוך לשפע של מטרות, עבור המשפחה, הילדים ועבור העסק.

לאילו צרכים ניתן לפתוח קופת גמל להשקעה?

לכל צורך. אפשר לפתוח קופת גמל להשקעה לצורך חיסכון לקניית דירה בעתיד ואפשר לפתוח אותה על שם הילדים לצורך תשלום לילדים בעתיד. גם בעלי עסקים או אנשים אשר רוצים לחסוך לצורך הקמת עסק יכולים להחליט לפתוח קופת גמל. הסיבה לפתיחת הקופה אינה משפיעה על התשואה ואינה יכולה למנוע או לעכב את הוצאת הכספים. כלומר, גם אם פתחת קופה לצורך הוצאת הכספים בעתיד אך החלטת למשוך אותם מוקדם יותר, לא תהיה כל מניעה בכך.

איפה כדאי לפתוח קופת גמל?

אפשר לפתוח ולנהל את קופת הגמל להשקעה במקומות שונים, אך כדאי לעשות זאת בחברה שמוכיחה עצמה עם תוצאות טובות. כלומר, שמניסיון העבר אפשר לראות תשואות טובות (לעומת הנהוג במשק). מומלץ לייחס תשומת לב לבחירת המקום בו תיפתח קופת גמל להשקעה, לברר על הניסיון של החברה, על התשואות שהצליחה לייצר בשנים האחרונות וגם על נוחות הניהול של הקופה. בכל הנוגע לחיסכון הכסף יש לתת תשומת לב ולבחור נכון את המקום לחסוך אותו.