ג'רמי האנט
ג'רמי האנטצילום: רויטרס

שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, פרסם הלילה (חמישי) מאמר בעיתון London Jewish Chronicle שבו הוא מודיע כי בריטניה תצביע נגד סעיף 7 במועצת האו"ם לזכויות אדם, סעיף העוסק במדינת ישראל בלבד ובהחלטות נגדה.

זהו הסעיף הקבוע היחידי בסדר היום של המועצה העוסק במדינה ספציפית.

"בריטניה תתנגד כעת לכל החלטה בסעיף 7. ביום שישי נצביע נגד כל ארבעת הטקסטים המוצעים בדרך זו", כתב שר החוץ הבריטי.

הקונגרס היהודי העולמי הודה לבריטניה על תמיכתה האיתנה בישראל, וקרא למדינות נוספות באירופה לקחת גם הן עמדה חזקה נגד החלטות אנטי-ישראליות.

ביום שישי צפויה המועצה לזכויות אדם להצביע בעד אימוץ חמש החלטות נגד ישראל, ארבע מתוכן תחת סעיף 7, המאשימות את ישראל בהפרת זכויות האדם ביהודה ושומרון, בעזה, וברמת הגולן. ההחלטה החמישית, אשר תובא להצבעה תחת סעיף 2, תתייחס לדו"ח של האו"ם אשר מאשים את ישראל בפשעי מלחמה בעזה.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, אמר: "מועצת האו"ם לזכויות אדם מפספסת באופן שיטתי את ההזדמנות הקריטית לחשוף את אחריותה של ההנהגה הפלסטינית להידרדרות זכויות האדם באזורים אשר תחת שליטתם, ובמקום זאת בוחרת את ישראל כשעיר לעזאזל באופן צבוע ומגוחך. החלטות אלו מטילות אשמה על ישראל תוך כדי התעלמות מפורשת מאחריותה של ההנהגה הפלסטינית, כולל החמאס, לעניין זה".

בנוסף הודה זינגר לבריטניה ואמר: "הקונגרס היהודי העולמי מביע את תודתו העמוקה לממשלת בריטניה על נטילת עמדה עקרונית של הצבעה נגד החלטות חד צדדיות ומוטות תחת סעיף 7, הסעיף הקבוע היחידי בסדר היום של מועצת זכויות האדם העוסק במדינה ספציפית באופן בלעדי. בריטניה הוכיחה שוב את מחויבותה העמוקה כלפי מדינת ישראל, מספר שבועות לאחר שהכירה בחיזבאללה כארגון טרור באופן מלא. אנו קוראים למדינות אירופאיות נוספות ללכת בעקבות בריטניה ולדחות בתוקף קידום החלטות מוטות ושקריות כנגד מדינת ישראל".