"עושים הכל כדי שלא נהיה בכנסת" - הדיון המלא

ועדת הבחירות המרכזית התכנסה הבוקר (חמישי) במשכן הכנסת כדי לדון בבקשת ''איחוד מפלגות הימין'' לבצע שינוי ברשימה ו''לקדם'' את איתמר בן גביר למקום החמישי במקומו של מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג''ץ.

הדיון בוועדה מתקיים על רקע התנגדות חד משמעית של היועץ המשפטי לממשלה לבצע שינוי ברשימה הדתית.

עו"ד בן גביר אמר בפתח הדיון בוועדת הבחירות, ''עושה רושם שנציגי היועץ המשפטי לממשלה עושים הכל, אבל הכל, כדי שנציגי עוצמה יהודית לא יהיו בכנסת".

מלצר ציין, ''אני לא מתעסק בתחושות אלא בטיעונים''. בן גביר הסביר: "כשלוקחים את התכלית של רצונו של הבוחר ורצון העם - צריך לקבל את הבקשה שלנו, וזו לשון החוק''.

מלצר: ''הייתם אמורים לחשוב על סיטואציה של פסילה או שהרשימה תקבל רק 4 מנדטים''.

בן גביר: ''לא לקחנו אופציה של פסילה. עד היום לא היה תקדים שפסלו מועמד מכוח סעיף 7א. הטענה של נציגי היועמ''ש שכאילו הרשימה היא קודש קודשים או נעילת שער''.

בן גביר הדגיש כי הבקשה לשינוי הרשימה הדתית מוגשת בשם כל חברי הרשימה. ''ד"ר בן ארי לא התפטר ולצערנו בן ארי לא איתנו ויש לי ביקורת קשה על ההחלטה. אסור לאף אחד לעצב את הרשימה ולקבוע מי יהיה מטעמה בכנסת''.

דיון ועדת הבחירות על שינוי הרשימה הדתית

מלצר השיב: ''כאשר רשימה או מועמדים מתפטרים לפי החוק אני צריך לראיין אותם ולראות שהם מתפטרים בצורה חופשית ועושה זאת מרצונו האישי. אני לא יודע כאן אם זה נעשה בצורה חופשית. אם הם היו כאן אז הייתי שואל אותם. צריך באופן אישי לדבר איתם.

בן גביר: ''אם אדוני רוצה הם יתייצבו כאן. המועמדים כאן לא מוותרים על המקום שלהם והאינטרס של פרץ וסמוטריץ' שאומרים לאדוני שהם רוצים את ההקפצה - יש כאן אינטרס של כל הרשימה שעוצמה יהודית יהיה לה נציגות בכנסת. התכלית היא רצונו של העם''.

''הפסילה של בן ארי פגעה בנו פגיעה קשה ולפי בית המשפט העליון יש לעשות הכל כדי להקטין את הפגיעה", אמר בן גביר. ''הצעד הכי מתבקש זה לאפשר לנו לקבל את בקשתי. יש מי שבפרקליטות שלא רוצה לראות אותי בוועדה לבחירת שופטים''.

כאמור, אתמול קבע היועמ"ש מנדלבליט כי ''דינה של הבקשה להידחות שכן ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה. אמנם, ניתן לטעון כי עדיף היה הסדר חוקי אחר, הנותן מענה למקרה כגון דא, אך כל עוד החוק הקיים עומד בעינו – אין כל אפשרות חוקית להיעתר למבוקש בעניין דנן'', כך היועמ"ש.

"עושים הכל כדי שלא נהיה בכנסת"

כזכור, רשימת ''איחוד מפלגות הימין'' ביקשה מיו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר לשבץ את איתמר בן גביר במקום החמישי, במקום ד"ר מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג''ץ.

אם היה ניתן לבצע את השינויים ברשימה, את המקום השמיני שכיום שמור לבן גביר היו מעניקים ליצחק וסרלאוף, נציג ''עוצמה יהודית'' המוצב כעת במקום ה-39.

וסרלאוף בן ה-26 מדרום תל אביב, נשוי ואב לשניים. גדל בעיר העתיקה בירושלים, למד בישיבה התיכונית "נתיב מאיר", היה מדריך וקומונר בבני עקיבא, למד בישיבת ההסדר מעלות ושירת בגולני.

הרב רפי פרץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי, תקף השבוע את החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו של מיכאל בן ארי. בשיחה עם ערוץ 7 אמר פרץ כי "בית המשפט נהג איפה ואיפה. לצערי עופר כסיף שמדבר בשנאה על חיילי ישראל ומתיר את דמם ומדבר על מדינת ישראל בצורה מעוררת קבס, הוא עבר וד''ר מיכאל בן ארי ששני ילדיו משרתים בצה''ל, הוא לא עבר.

''יש כאן פגיעה חמורה מאוד בזכות הבוחר ובדמוקרטיה", תוקף הרב פרץ. ''היה ראוי שבית המשפט יישר קו ולא יתערב בהכרעה של ועדת הבחירות ואם כן אז לא בצורה של איפה ואיפה''.