הזוג נתניהו ברמת הגולן
הזוג נתניהו ברמת הגולןצילום: חיים צח, לעמ

במערכת הפוליטית בישראל מברכים על הצהרתו של נשיא ארה"ב לפיה בשלה העת להכרה אמריקנית ברמת הגולן.

"בזמן שאיראן מבקשת להשתמש בסוריה כפלטפורמה להשמדת ישראל, הנשיא טראמפ מכיר בצעד אמיץ בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לך, הנשיא טראמפ", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר בתגובה להצהרה.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר, "‫ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר. 38 שנים אחרי שהכנסת חוקקה את החוק להחלת הריבונות הישראלית בגולן, ואחרי מאמצים גדולים בזירה הבינלאומית, הגיע הזמן להכרה אמריקנית. ‬‫הנשיא טראמפ - תודה".

ממלא מקום שר החוץ ישראל כ"ץ הוסיף, "אני מברך על הודעתו של הנשיא טראמפ על הכרה צפויה של ארה״ב בריבונות ישראל בגולן, כמעט 40 שנה לאחר שנמשלת בגין קיבלה את ההחלטה ההיסטורית".

"הכרה אמריקאית בריבונות הישראלית תחזק את בטחון ישראל ואת מעמדה באזור, תהווה תגובה לתוקפנות האיראנית מסוריה ותשלח ומסר ברור לאסד שמעניק לה את חסותו. תודה לך טראמפ", דברי השר כ"ץ.

שר המדע, אופיר אקוניס אמר כי "הנשיא טראמפ מוכיח פעם נוספת כי ביחסו האוהד לישראל הוא לא מסתפק רק בדיבורים כי אם עושה מעשים".

"הודעתו ההיסטורית שמה קץ לתביעה השקרית של סוריה על רמת הגולן שהיא שטח יהודי משחר ההיסטוריה. ההודעה היא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים בין ישראל לארה"ב, שהם בשיא של כל הזמנים", ציין השר אקוניס.

באיחוד מפלגות הימין הגיבו בשמחה על הבשורה אבל ציינו השלכות נוספות שלה. ״אנו מברכים את הנשיא טראמפ על ההכרה היסטורית הצפויה בדבר ריבונותה של מדינת ישראל ברמת הגולן. עם זאת אנו שבים וחוזרים כי אסור שהאמירה הזו תסנוור את עינינו לקראת הנחת תכנית המאה של טראמפ".

"כאשר זו תונח על השולחן רק חברי איחוד מפלגות הימין יהיו היחידים שמחוייבים באמת לומר לא לוויתור על שטחי מולדת ולא לעקירת ישובים ואלפי משפחות מבתיהן", לשון תגובת המפלגה.

יו"ר כולנו וחבר הקבינט המדיני בטחוני השר משה כחלון אמר כי "הכוונה האמריקנית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן היא הישג חשוב למדינת ישראל. ידעו שכנינו שהמציאות נקבעת הלכה למעשה ושיש מחיר לסרבנותם להכיר בישראל".