ראש הממשלה נתניהו ערך הערב (חמישי) מסיבת העיתונאים עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו.

בפתח דבריו, התייחס נתניהו להודעת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על הכרה ברמת הגולן.: "זכינו בנס של הנשיא טראמפ. הוא עשה היסטוריה".

"קודם הוא הכיר בירושלים בירת ישראל והעביר את השגרירות, אחר כך הוא ביטל את הסכם הגרעין עם איראן ועכשיו הוא עשה משהו בעל חשיבות היסטורית – הכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן. זאת בזמן שאיראן משתמשת בסוריה כמקום לתקוף ממנו את ישראל. המסר הוא – אמריקה עומדת לצד ישראל", דברי נתניהו.הוא אמר למזכיר המדינה, "אנחנו מוקירים תודה לתמיכה האמריקנית, לתמיכה הלא תיאמן על זכותנו להגן על עצמנו. זה עונג לקבל אותך פה. היינו בכותל, אמרתי לשר החוץ שבפעם האחרונה שפומפאו ביקר בירושלים זה לא נגמר טוב, אבל זה זמן שונה. רומא וירושלים התגנשו על ערכים, אך רומא החדשה, ארה"ב, היא ירושלים חדשה. אין חברות גדולה יותר בין ארה"ב וישראל".

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הוסיף, "היום הנשיא טראמפ קיבל החלטה להכיר בגולן כשטח בריבונות של ישראל. הנשיא טראמפ עשה החלטה אמיצה עבור העם בישראל וזה דבר היסטורי".

"אזרחי ישראל צריכים להבין שהמאבק שלהם על הגולן לא היה לחינם. למדתי את הקרבות על הגולן, את הקרב על עמק הבכא - הייתה שם גבורה ישראלית בפני אתגר גדול. הערב, הנשיא החליט להכיר במקום שעליו נלחמו כה הרבה", הוסיף פומפאו.