איתמר ליפשיץ בבדיקות בבית החולים
איתמר ליפשיץ בבדיקות בבית החוליםצילום: דוברות

שלושה בני אדם נפצעו הערב (חמישי) באורח קל מבקבוק תבערה שהשליכו פלסטינים לעבר מכונית בין איתמר לאלון מורה.

במכונית נסעו תושבי אלון מורה ותלמידי הישיבה הגבוהה. הפצועים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

איתמר ליפשיץ ובניה כהן, תלמידי הישיבה הגבוהה באלון מורה שנפצעו קל מזריקת בקבוק התבערה, סיפרו: "ישנתי ופתאום שמעתי בום וחשנו אש וחום נורא. הייתי בלחץ ושלפתי את הטלפון כשאני מתקשר למוקד. היה לנו נס גדול שבקבוק התבערה פגע בחלק האחורי של הרכב והספקנו לברוח מהרכב", סיפר ליפשיץ.

בניה כהן הוסיף, "צריך למצות את הדין עם המחבלים. ברוך ה' היה לנו נס גדול גדול. אם זה היה פוגע במקום אחר ברכב, לא היינו ניצלים".

יוסי דגן
יוסי דגןצילום: הלל מאיר/TPS

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח לאחר האירוע עם מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן וקיבל ממנו תדריך ביטחוני על האירוע. דגן גם שוחח עם אחד הפצועים שסיפר לו על ההתרחשויות.

"היה כאן נס פורים, אבל אנחנו לא מוכנים להמשיך להסתמך על ניסים", הבהיר ראש המועצה.

לדבריו, "רק לפני פחות משבוע איבדנו על כבישי השומרון חייל ואב ל 12 ילדים - ולא למדנו דבר. אנחנו ממשיכים לאבד את ההרתעה. יש להוריד את ראש הנחש ולהפסיק לטפל בפיגועים באופן כירורגי ונקודתי - אלא בראייה רחבה: להכות ברשות הפלסטינית ובמעודדי ההסתה והפיגועים, להחזיר את המחסומים, ולהחזיר את פעולות התגמול של צה"ל".

"על כל ניסיון פיגוע כזה צריך לשלם כל הכפר. אין צורך לחכות למוות של אנשינו. אפשר וצריך להכות במפגעים ובשולחיהם גם כשהנסיונות שלהם להרוג בנו לא צולחים", סיכם דגן.