עשה תאונה בגלל חרק - ויפוצה במיליונים
עשה תאונה בגלל חרק - ויפוצה במיליוניםצילום: אייסטוק

פיצויי עתק על סך כ-3.7 מיליון שקלים לנהג שאיבד שליטה על הרכב בגלל חרק מעופף, כך מדווח הבוקר "ישראל היום".

תביעה לפיצויים אותה הגיש עו"ד יונתן שוב בשם הנהג, נגד חברת ביטוח החובה שביטחה את הרכב בביטוח חובה - הגיעה בימים אלה להסדר פשרה, לפיו תפצה 'מנורה' את נהג הרכב בפיצויי עתק על סך כ-3.7 מיליון שקלים.

הנהג, תושב גוש דן בשנות ה-30 לחייו, התנגש עם רכבו בעוצמה רבה בעמודי בטון הניצבים לצד כביש בין-עירוני - ונפצע באורח קשה בתאונה. לדבריו, איבוד השליטה על רכבו, נבע מאובדן ריכוז רגעי שנגרם מחרק שהתעופף ברכב.

אל מקום התאונה הוזנק מסוק צבאי שהטיס את הנהג הפצוע לבית החולים. כתוצאה מהתאונה נגרמו לנהג פציעות ושברים בגפיו ובאיברים נוספים, הוא נותח וסבל מכאבים, ממגבלות תנועה, ומצלקות.

על פי כתב התביעה, הנהג הוא עובד הייטק שהשתכר היטב כל חייו, אך בעקבות התאונה, חלה הפסקה ארוכה בעבודתו – וכושר השתכרותו נפגע מאד. בימים אלה שב העובד בהדרגה לעבודתו – במשרה חלקית.

מומחה רפואי שמונה מטעם בית המשפט קבע כי נכותו המשוקללת של הנהג עומדת על 68% - מתוכה 40% נכות תפקודית, ו-28% נכות מצלקות. לדברי עו"ד שוב, אם התאונה לא הייתה מתרחשת, עשוי היה הנהג ליהנות משכר מעל לפי 3 מהממוצע במשק – שכר המאפשר פיצוי מקסימלי על פי החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. בימים אלה נחתמה הפשרה בין הצדדים, וניתן לה תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בירושלים.