ד"ר חן קוגל
ד"ר חן קוגלצילום: ליאב פלד, דוברות לשכת עורכי הדין

מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ד"ר חן קוגל, התייחס לראשונה בהרחבה לפרשת המבחנה שנשלחה לבדיקה מורחבת באוסטריה בפרשת תאיר ראדה ז"ל.

קוגל השתתף במושב ראיות מדעיות במשפט הפלילי בכנס הפלילי של לשכת עורכי הדין באילת ואמר "ההליך הזה שבוצע נעשה בשיתוף פעולה. אנחנו נבחרנו כמעבדה מוסכמת ע"י שני הצדדים ויש מקום לתקן איזשהוא עוול שנעשה לאחרונה לגבי מבחנה שנשלחה לכאורה ריקה לחוץ לארץ, אני רק רוצה להגיד - בשנת 2007 נשלחו שערות לבדיקה במעבדה בארה״ב.

שתי שערות יצאו שמתאימות לתאיר ראדה ו- 3 לאנשים אחרים. בתום הבדיקה המעבדה בארצות הברית החזירה את המבחנות עם מה שנותר ממיצוי הדנא חזרה לישראל. המכון בכלל לא בדק את השערה עצמה הוא הסתמך על הפרופיל שנעשה בשנת 2007 בארצות הברית והשווה אותו לשני חשודים חדשים א.ח וא.ק. ומצא שיכול להתאים לא.ח. עכשיו ביקשו הצדדים לבצע את הבדיקה ברזולוציה יותר גבוהה ולכן אותו המיצוי שעשו בארה״ב נשלח כעת לאוסטריה".

מנהל המכון הוסיף "המיצוי הזה שחזר מארצות הברית נשמר סגור - לא המכון ולא המשטרה פתחו את המבחנה . כאשר המבחנה הגיעה אלינו כדי לשלוח את זה לאוסטריה ראינו שהמבחנה ריקה, אבל קיווינו שאולי יתאפשר לבצע הבדיקה. שתבינו מבחנה ריקה , גם אם נראית בעין ריקה עשויה להכיל כמות דנא קטנה כך שהיא לא בהכרח ריקה. מדובר על מיליונית הליטר.

ביקשנו מהמעבדה באוסטריה לבצע שטיפה של הדפנות בכדי למצות את החומר אם קיים שם. זה לא שהמכון או המשטרה שלחו בכוונה מבחנה ריקה, ולכן הדיווח שיצא לתקשורת גורם עוול לגורמי המקצוע שעוסקים בתיק. כנראה שהשתמשו בארצות הברית בכל החומר. האוסטרים אמרו שלא הצליחו להפיק אבל עדיין יכול להיות שיצליחו להפיק בכל מיני טכנולוגיות יותר רגישות, אבל להגיד שמישהו מתחמן ושלחו מבחנה ריקה. זה ממש לא מה שהיה".