איילת שקד
איילת שקדPhoto by Flash90

מערכת הבחירות בישראל נכנסת לישורת האחרונה והיא כוללת הרבה פייק ניוז. בסוף השבוע על מוקד הפייק ניוז: יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד.

בסוף השבוע הופצו שתי הודעות סמס עלומות שם למגזר הדתי לאומי, בהן הופנו האנשים לידיעה אחת שקרית לחלוטין ועוד ידיעה אחרת שתוכנה תוקן והוכנסה בה הכחשה מצד לשכת שקד. מסיבה זו, כנראה, הקישור בהודעה שלח את הגולשים לצילום מסך ולא לכתבה המקורית.

בהודעה הראשונה, שהופצה ביום שישי, נכתב, "סרטון הבושם של איילת שקד פורסם בעשרות אלפי שקלים – לגברים בלבד. אמרו לנו שלא השתמשו בה כאובייקט מיני כדי למשוך קולות? אז אמרו. חשיפה של פוליטיקלי קוראת – כנסו לפרטים".

אלא שתוכן ההודעה הוכחש לחלוטין. בדף הפייסבוק של האתר הועלתה ההודעה תחת כיתוב אזהרה "פייק!". מפעילי הדף כתבו, "הבהרה חשובה: הסמס הנ״ל איננו מאיתנו, אינו קשור לפוליטיקלי ואינו מבטא את דעותינו. הובא לידיעתנו היום כי סמסים מזוייפים שכאלו מופצים ביממה האחרונה ומובילים לפוסט שפרסמנו על איילת שקד לפני יומיים. אנחנו לא יודעות מי מאחורי התרמית הזו אבל לא מדובר בפוליטיקלי קוראת. אם מישהי מכן יודעת מי הארגון שמאחורי התרמית הזו, אנא עדכנו אותנו כי אנו שוקלות נקיטת פעולה משפטית".

אמש מפיצי הפייק ניסו להכניס את ערוץ 7 לקלחת. אמש פרסמנו דיווח בחדשות 13 שבין היתר קבע כי בשבת השרה שקד אמרה בפתח תקווה שיתכן כי ביום שאחרי נתניהו היא ובנט יעברו לליכוד. שרת המשפטים הכחישה את האמירה וההכחשה פורסמה בכתבה אך מקבלי הודעת הסמס נשלחו לצילום מסך ולא לכתבה עצמה שבה מובאת ההכחשה.

גם עמיחי אליהו, איש האיחוד הלאומי, תקף בפייסבוק את שקד בעקבות הדיווח השקרי בחדשות 13 זאת למרות ההכחשה הברורה של לשכתה.

השרה איילת שקד הודיעה כי בכוונתה לפנות לוועדת הבחירות בעקבות הפרסומים השקריים נגדה וקוראת למפלגת הבית היהודי והאיחוד הלאומי להפסיק לאלתר את המתקפות נגד "הימין החדש".