אמיתי פורת
אמיתי פורתצילום: גרשון אלינסון

נציגי תנועת הקיבוץ הדתי ייפגשו היום (ראשון) בקיבוץ בארות יצחק עם נציגי המפלגות כדי לאפשר לחברי התנועה לשמוע את עמדת המפלגות השונות בנושאי התיישבות, חקלאות, תורה וזהות יהודית.

אמיתי פורת, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אומר לערוץ 7 כי הקיבוץ הדתי התאפיין תמיד כתנועה שמבטאת מתינות ואיזון, "הקיבוץ הדתי הצביע באופן מסורתי ברובו למפד"ל, מרבית הציבור נוטה לימין, אך תמיד היו חלקים שהצביעו למרכז ושמאל. אנחנו בכל מקרה נבקש מאנשי הציבור להתמקד בנושאים של זהות יהודית, דת ומדינה, חקלאות והתיישבות, נושאים שלדעתנו עליהם יש לשים דגש בבחירות הקרובות".

להערכתו גם הפעם יהיו אנשים בקיבוץ הדתי שיצביעו למפלגות מרכז שמאל, "בבחירות הקודמות בין עשרים לשלושים אחוז הצביעו ליש עתיד ולעבודה. אנחנו לא מחרימים אף אחד".

בנוגע לנושאים המדיניים מדגיש פורת כי הקיבוץ הדתי תומך במפעל ההתיישבות, "שבעה מתוך היישובים שלנו הם חלק מהמפעל הזה, יש לנו ישובים בגוש עציון, בדרום הר חברון, בבקעה ובגולן. אנחנו רואים את ההתיישבות כחלק מהמטרה שלנו ונרצה לקבל תשובות על שאלות שקשורות למצב המדיני ולפינוי יישובים".

לפורת אין תשובה חד משמעית בעניין פסילתו של מיכאל בן ארי מעוצמה יהודית, "אנחנו חושבים שהצירוף של בן ארי ועוצמה יהודית זה לא המיניסטרים שלנו אבל לטעמנו בג"צ היה צריך או לפסול את המועמדים משני הצדדים או להכיל גם את הגוון הזה של עוצמה יהודית, למרות שאנחנו לא צריכים להיות המליצי יושר של עוצמה יהודית. רוב הציבור שלנו לא יצביעו לאיחוד מפלגות הימין אבל חלק רואים בזה בלוק טכני והם כן תומכים".