נשיא הונדורס
נשיא הונדורסReuters

במערכת הפוליטית מביעים שביעות רצון מהודעתן של רומניה והונדורס על פתיחת נציגויות רשמיות בבירת ישראל, ירושלים.

שר התיירות יריב לוין אמר, "שמחתי לשמוע את הודעות נשיא הונדורס וראש ממשלת רומניה על כוונתם לפתוח שגרירויות בירושלים".

"בביקורי בהונדורס לפני כשנה נפגשתי עם הנשיא הרננדס ושוחחנו על החשיבות שבהעברת השגרירות לבירתנו. גם כאשר נפגשתי ברומניה עם ראש הממשלה דנצ׳ילה, התרשמתי כי היא רואה חשיבות עליונה בהעברת השגרירות. אני מברך את שני המנהיגים על הצהרותיהם ומשוכנע כי מדינות רבות ילכו בעקבותיהן", דברי לוין.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוסיפה, "אני מברכת על הודעת ראש ממשלת רומניה, על כך שהיא מחוייבת להעברת השגרירות לירושלים. אני שמחה שהייתה לי את הזכות להתניע את התהליך לפני מספר חודשים במסגרת ביקור רשמי שלי במדינה".

"ממשלת ישראל הביאה הישגים היסטוריים, לשמאל נשארו רק הספינים. בעזרת השם, מאמינה שהמהלך להעברת השגרירויות ימשיך להביא לנו עוד ועוד מדינות שיחזקו את בירת ישראל הנצחית", דברי סגנית שר החוץ.

השרה גילה גמליאל הזכירה כזרז להודעת רומניה את ביקורה במדינה באחרונה. "לפני שלושה שבועות יצאתי לרומניה בשליחות רה"מ נתניהו להיפגש עם ראשת הממשלה ובכירים נוספים, ודנו ארוכות באפשרות להעברת שגרירות רומניה לירושלים".

"הצגתי לה בהרחבה את תהליך הפיכת ישראל לכוח מדיני עולמי עולה, ואני שמחה ומברכת על הודעת ממשלתה כי אכן תעביר בקרוב את השגרירות לירושלים", דברי השרה גמליאל.

יו"ר הסניף הישראלי של הקונגרס היהודי העולמי גדי אריאלי ציין כי "הצהרת הכוונות של ראש ממשלת רומניה היא צעד חשוב ביותר, אשר אנו מקווים יהווה דוגמה למדינות נוספות באיחוד האירופי בפרט ובעולם כולו בכלל".

"זוהי דוגמה נוספת למחויבותה של רומניה כלפי ישראל וכלפי העם היהודי, כאשר רק בחודש שעבר יזמה ממשלת רומניה כנס מיוחד באיחוד האירופי למאבק באנטישמיות ולקידום ביטחון הקהילות היהודיות באירופה", סיכם אריאלי.