אמבולנס
אמבולנסצילום: הדר לוז, TPS

יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ראשון) במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות סגירת תחנות ההזנק של מד"א ביו"ש, בשל היעדר תקציב מהממשלה.

"עליך להתערב ולוודא כי התקציב נמצא", כתב סמוטריץ' במכתבו, ותיאר כי מידי שנה עולה סוגיית תקצוב תחנות ההזנקה. "למרות פניותיי הרבות בדרישה לכלול את תקציב מד"א יו"ש בבסיס התקציב הדבר לא נעשה ובכל שנה נדרשים המתיישבים לעמוד כעניים בפתח ולהתחנן על תקצובן של התחנות".

בהמשך דבריו טוען יו"ר האיחוד הלאומי כי "לא ניתן לקבל מצב שבו בשל מיליוני שקלים בודדים יקוצצו שירותי החירום באזור, ועוד בתקופה ביטחונית רגישה כל כך."

סמוטריץ' דורש מנתניהו להתערב במשבר, "לוודא כי התקציב נמצא ומועבר וכי לא ייסגרו תחנות ולא יישארו ישובים מבודדים ללא שירותי רפואת חירום זמינים".

צפו: סגירת תחנת מד"א בשבי שומרון

מוקדם יותר היום, בשיחה בין מנכל מד"א אלי בין לראש מועצת שומרון יוסי דגן, הוחלט לדחות את צמצום פעילות מד"א ביו"ש ב- 24 שעות שבהן יעשה מאמץ להשיג את התקציב החסר.

דגן אמר: "אני דורש מראש הממשלה לכנס דיון דחוף בוושינגטון ולגמור את זה. מדובר בכסף קטן, לא יכול להיות שנהיה בני ערובה בכל פעם שיש מלחמות בין גופים. אני מצפה ממד"א לא לסגור את התחנות עד לפתרון מלא של המצב. לא ייתכן שנושא של חיי אדם יעמוד במרכז מאבקי כוח ואגו".

השיחה בין דגן לבין התקיימה לאחר שמד"א הודיע באופן רשמי על צמצום השירות באזור יהודה ושומרון החל מהשעה 15:00 בצהריים.