"עושים הכל כדי שלא נהיה בכנסת" - הדיון המלא

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, דחה הערב (ראשון) את בקשת ''איחוד מפלגות הימין'' לקדם את איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימה, במקומו של מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג''ץ.

מלצר קבע כי הדרך היחידה לקידום בן גביר למקום החמישי, היא התפטרות המועמדים שקודמים לו ברשימה.

באיחוד מפלגות הימין הגיבו ''כצפוי השופט מלצר התאהב בפרוצדורה וזנח את המהות. לצערנו גם הוא יישר קו עם עמדת מנדלבליט שיישר קו עם עמדת שי ניצן. אנחנו נעתור לבג''ץ כדי שגם השופטים יישרו קו", נמסר.

''מנדלבליט , ניצן, מלצר ושופטי הבג''צ - תודה. בזכותכם את התשובה יתנו הבוחרים בקלפי, כדי שאנחנו, על אפכם ועל חמתכם - נהיה מספיק חזקים ונעשה סדר במערכת המשפט של השמאל בישראל", הוסיפו ברשימה הדתית.

עו"ד איתמר בן גביר מסר "אמנם גם מהמקום השביעי באיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת, אך התחושה שהמערכת המשפטית רודפת אותנו כי הם מבינים שאנו לא נאפשר את המשך שלטון בג''צ והמערכת המשפטית. לא יעזור להם. גם מהמקום השביעי אכנס לכנסת ונחזיר את השלטון לעם".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התנגד לביצוע שינויים ברשימה וקבע כי ''דינה של הבקשה להידחות שכן ועדת הבחירות המרכזית אינה מוסמכת לשנות את סדר המועמדים ברשימת מועמדים שהוגשה לה''.

אם היה ניתן לבצע את השינויים ברשימה, את המקום השמיני שכיום שמור לבן גביר היו מעניקים ליצחק וסרלאוף, נציג ''עוצמה יהודית'' המוצב כעת במקום ה-39.

הרב רפי פרץ: ניפרד מעוצמה יהודית יום לאחר הבחירות

מוקדם יותר היום, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ סיפר על שלוש השאלות שהציג לראשי מפלגת עוצמה יהודית לפני שהסכים להתמודד איתם ברשימה אחת.

בפאנל בחירות של תנועת הקיבוץ הדתי שנערך בבארות יצחק, הבהיר הרב פרץ כי ''ניפרד מעוצמה יהודית יום לאחר הבחירות''.