אחרי 20 שנה. את משחקי מוקדמות יורו 2000 פתחה נבחרת הכדורגל של ישראל עם המון תקווה וציפיות - תחת הדרכתו של שלמה שרף, עם חבורת שחקנים הטובים בתולדות ישראל ובבית שכלל מלבד ספרד יריבות קטנות וחלשות, היה נראה כי סוף סוף נבחרת הכדורגל של ישראל תעפיל לטורניר יורו ואירופי ראשון מאז מונדיאל 1970.

המשחק הקובע של אותו טורניר נערך באצטדיון רמת גן, כשישראל אירחה את אוסטריה במאבק ישיר על המקום השני בבית.

הנבחרת בכחול לבן הייתה ב-6 ביוני 1999 בשיאה. 43 אלף אוהדים שהגיעו לאצטדיון רמת גן חזו בקונצרט כדורגל מלהיב על כר הדשא שהובילו איל ברקוביץ', טל בנין, חיים רביבו, יוסי אבוקסיס אלון מזרחי וחבריהם.

שנתיים אחר כך הנקמה האוסטרית הוגשה קר וכואב במיוחד, כששער בדקה ה-94, באותו האצטדיון, של לא אחר מאשר אנדראס הרצוג, כיום מאמן נבחרת ישראל, הביא להדחתה של ישראל ולחלומות ההעפלה לטורניר גדול להתרסק.

הערב (ראשון), בדיוק 20 שנה אחרי הניצחון הגדול של ישראל על אוסטריה, שוב הישראלים הם אלו שיוצאים מרוצים כשאלה הביסו את האוסטרים במשחק השני של קמפיין מוקדמות יורו 2020 עם 2:4 מדהים.

אחרי ה-1:1 הביתי נגד סלובניה, במשחק שפתח את קמפיין המוקדמות, נראה היה כי המשחק הערב יהיה קשה אף יותר עבור הנבחרת הלאומית בכחול-לבן. בצירוף העובדה כי אוסטריה הפסידה במשחקה הראשון בביתה לפולין, הפכה את המשימה עבור הנבחרת הישראלית לקשה הרבה יותר ובדקה ה-8 זה גם היה נראה בדרך הבטוחה להפסד.

ארנאטוביץ' האוסטרי נעזר בכיסוי רע כדי לכבוש מקרוב בקלילות מול אריאל הרוש, שוער נבחרת ישראל והעלה את האורחים מאסוטריה ליתרון מוקדם. אריאל הרוש סיפק בהמשך הצלות נוספות ונראה היה כי זהו עניין של זמן עד שהנבחרת הלאומית מתרסקת מול האוסטרים שוב.

אבל אז הגיע לא אחר מאשר ערן זהבי. קפטן הנבחרת לשעבר, גדול שחקני הכדורגל בשנים האחרונות בישראל, אולי הגדול מהם, זה ששבר שוב ושוב שיאים בליגת העל הישראלית, זה שעזב את הנבחרת בטריקת דלת אחרי סערת סרט הקפטן באצטדיון סמי עופר לפני שנתיים, חזר בדיוק בזמן, בכל הכוח, ובדיוק באותו המקום.

אחרי שהשווה מול סלובניה במשחק הפותח של הקמפיין, זהבי, שהודח ועזב את הנבחרת בשל הסערה שפרצה במשחק ההפסד באצטדיון סמי עופר לפני שנתיים למקדוניה הקטנה, הראה כי אסור לעולם להספיד אותו וכל עוד זה תלוי בו - יש לו מה לתרום ולתת לנבחרת.

שער נגיחה בדקה ה-34 של זהבי השווה את התוצאה, וממש על סף הירידה להפסקת המחצית הפך זה בכוחות עצמו את התוצאה עם שער שני בראש, אבל לא אחרון שלו במשחק.

10 דקות מפתיחת המחצית השניה הרשית זהבי את השלישי שלו בבעיטה אדירה מחוץ לרחבת אוסטריה, וכעבור 11 דקות נוספות בישל בצורה מרהיבה למונאס דאבור, המשחק העונה בליגת העל האוסטרית את השער הרביעי במשחק לזכות ישראל. ארנטואוביץ' רק הספיק לצמק.

בסיום, נבחרת ישראל מביסה את אוסטריה עם אחד הניצחונות הגדולים ביותר בתולדות נבחרת הכדורגל של ישראל, עם 2:4 מרהיב בראשותו של ערן זהבי.

ישראל עם 4 נקודות משני משחקים נמצאים כעת במקום הראשון בבית באופן זמני, ובכלל בנקודת פתיחה טובה מאוד לקמפיין מוקדמות יורו 2020. האם סוף סוף נעפיל לטורניר כדורגל אירופי?