אמסלם: אני נגד עישון

הרב חיים אמסלם, מספר 2 ברשימת מפלגת זהות, התארח היום (ראשון) בפאנל בחירות של תנועת הקיבוץ הדתי בבארות יצחק.

אמסלם נשאל על תמיכת פייגלין בלגליזציה של קנאביס, והציג את עמדתו המלאה: "הקנאביס הוא רק קצה הפירמידה של הרעיון הגדול של מפלגת זהות שזה בעצם החירות.

''אני באופן אישי לא בעד שום צריכת דבר ממכר, קנאביס או כל דבר אחר כמו אלכוהול ועישון, אבל אני מבין לגמרי שיש אנשים שבשבילם הנושא הזה הוא קריטי ואני מבין את העמדה שפייגלין מוביל כבר שנים ויש פה בשורה אמיתית לגבי כאלה שצריכים קנאביס רפואי כדי להאריך את חייהם".

"אני לא בעד עישון. כרב אני לא ממליץ על שום דבר אבל אני מקבל את הצורך של כאלה שיצרכו את אותו הסם. אני נאבק במשך שנים על נושאים מסוימים שהם ציפור הנפש שלי וכשמצאתי את המקום שלי בזהות הבנתי שאם אדם רוצה לקדם את רעיונותיו אז הוא צריך לשלם מחיר גם אם הוא לא מסכים או שלם איתם, אבל הוא מבין שהסך הכול הגדול של רעיון החבירה הוא הנכון אז הוא זורם עם זה.

"בליכוד או במפלגות אחרות כולם אותו דבר? יש לי עמדות ודעות אבל אני מבין את הגישה של המפלגה ותומך בה. בשביל הדברים הגדולים והקדושים היה שווה כל מחיר''.

הרב אמסלם מקווה לשפר את מעמדת של הרבנות הראשית. "הנושא של בחירת רבנים הפך להיות פשוט סידור עבודה עד כדי ביזוי מוסד הרבנות, ואני לא רוצה לומר שחיתות. הרבנות הראשית לישראל עוסקת בהרחקת יהודים טובים מהיהדות".

הוא סיפר מדוע עזב את מפלגת הבית היהודי, "מקומי בציונות הדתית ובאתי ופקדתי מאות אנשים לבית היהודי ואחרי שנה וחצי הלכתי מפני שקיבלתי מראש המפלגה כתף קרה".

לסיום אמר הרב אמסלם, "אין היום הבדל מהותי בין ימין לשמאל. כולם שילחצו על ידי ארה"ב יעשו מה שארה"ב תרצה לעשות ומי שיגן על ארץ ישראל יותר מכולם הוא פייגלין, הוא הוכיח את זה בעבר ויוכיח את זה בעתיד".