הבית הלבן
הבית הלבןצילום: ISTOCK

פרקליט המדינה בארה"ב ויליאם באר נועד השבוע עם משלחת אגודת ישראל המקומית והבהיר כי ארה"ב מחוייבת לשמור על זכויות הדת של הציבור האורתודוכסי.

במהלך הפגישה הוא הזכיר את מחויבותה של הממשלה הפדראלית לשמור על זכויות הדת של כל אזרח בארצות הברית. הפגישה התקיימה בבניין מחלקת המשפטים ע"ש רוברט פ. קנדי.

הפגישה התקיימה על רקע הניסיון לבלום את התפתחותה של הקהילה היהודית האורתודוקסית, במיוחד באזור לייקווד ובצפון מדינת ניו יורק.

פרקליט המדינה באר מילא תפקיד מרכזי בתביעה שהוגשה לבית־המשפט לפני כ-25 שנה נגד כפר אירמונט, שם ניסו לאסור על קיומם של בתי־כנסת בשטח הכפר, בנסיון לבלום את צמיחתה של הקהילה במונסי.

בפגישה נכח גם הרב אבי שנאל, מנהל המשרד של אגודת ישראל בניו ג'רזי, שהתריע בפני פרקליט המדינה על מקרים של אפליה דתית בלייקווד, ניו ג'רזי.

"כתושבים המתגוררים במדינה גדולה זו, מן הראוי שאנשים דתיים ירגישו בטוחים בכך שהחוקה מגנה על חופש הדת במלואו", אמר הרב שנאל.

לאחר הפגישה אמר כי "במשך השנים, פרקליט המדינה באר הוכיח את עצמו כמי שיוצא בנאמנות להגן על זכויות אלו, וכידיד אמת של קהילות רבות של מאמינים, ברחבי ארצות־הברית".