נתניהו מגיע לבית הלבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בצהריים (שלישי) בנתב"ג לאחר ששב מביקורו בוושינגטון, ונסע להתייעצות ביטחונית בקרייה בתל אביב.

גורם מדיני בכיר במטוס של ראש הממשלה התייחס לגל התקיפות של צה''ל בעזה בתגובה לירי הרקטות, והבהיר כי ''אין שום הסכמה על הפסקת אש, אנחנו ערוכים לתת עוד יותר''.

במהלך הטיסה, נתניהו היה בקשר רצוף עם הרמטכ''ל אביב כוכבי. לדברי הגורם, ההנחייה שניתנה לרמטכ''ל היתה להמשיך בתקיפה ובין היתר הותקפו משרדים, מפעלים ולשכות של בכירי חמאס. ''המכות הקשות ביותר מאז צוק איתן. אנחנו תקפנו אחרונים והם לא הגיבו''.

הגורם המדיני הסביר את החשיבות המדינית שיש להכרה האמריקנית בריבונות הישראלית על רמת הגולן, ''זה שבר עצום מול איראן שארצות הברית נותנת לנו גיבוי מוחלט, זה גיבוי מעצמתי וקובע עיקרון - ישראל כן יכולה להחזיק בשטח כבוש במלחמת מגן. הדבר הזה חשוב מבחינה היסטורית ומדינית".

''בוושינגטון הוכחנו שלא כל שטח כבוש צריך להחזיר. רמת הגולן נכבשה במסגרת הגנה עצמית", אמר הבכיר. ''כולם אומרים שישראל לא יכולה להחזיק שטח כבוש. אז הנה, היא כן יכולה''.

הגורם המדיני סיפר עוד במהלך הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב, "נתניהו הציג לטראמפ תכנית להוצאת האיראנים מסוריה, אליה הוא מנסה לרתום גם את הנשיא פוטין. זו אפשרות לפתרון של סוריה שמוציא את איראן משם - וזה רעיון שמצא חן בעיני פוטין ובעיני טראמפ. על ידי כך מחברים את פוטין ואת טראמפ".