ראשי 'איחוד הימין' בדרום תל אביב
ראשי 'איחוד הימין' בדרום תל אביבצילום: דוברות

רשימת ''איחוד מפלגות הימין'' עתרה היום (שלישי) לבג''ץ נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר שלא לאפשר את קידומו של איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימה, במקומו של מיכאל בן ארי שנפסל בבג''ץ.

בעתירת איחוד הימין נטען כי לאחר שנפסל בן ארי, ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לבין עוצמה יהודית לא מכובד כראוי: "בנסיבות דנן, הגם שלא ניתן לכבד את ההסכם בין המפלגות כלשונו, נוכח החלטת הפסילה של המועמד ד"ר בן ארי, הרי שקידום המועמדים מטעם מפלגת חי"ל במעלה הרשימה (למקומות השמורים למפלגת חזית לאומית יהודית - עוצמה יהודית) – מהווה ביצוע בקירוב (pres-cy) של ההסכם בין המפלגות".

עוד נכתב כי "הדברים אמורים ביתר שאת בהתחשב במאפיינים החריגים של הבקשה, היותה של פסילתו של ד"ר בן ארי- פסילת המועמד היחידה בהיסטוריה הפרלמנטרית של הבחירות בישראל, צירוף המקרים בו המועמד הוא חלק מרשימה המרכיבה מספר מפלגות, והעדר מוחלט של יכולת לתכנן מראש אירוע אקסוגני (הנובע ממקור חיצוני) מעין זה שאירע בנסיבות שלפנינו - בהתחשב בכל אלו נבין כי אף הפגיעה בשוויון ובאינטרס הציבורי אינה רלוונטית במקרה שלפנינו.

''ונשווה בעיני נפשנו - האם תרחיש יחידאי של פעם בחיי במדינה בו נפסל מועמד הינו בר השוואה? האם ניתן לציין בכנות חשש כי צד אחר יעשה שימוש פסול בפסיקה שכזו כדי להטות רשימות בצורה דומה? ודאי שלא".

עו"ד בן גביר אומר לקראת הדיון שיתקיים מחר (רביעי) בבית המשפט העליון כי "הדברים שנכתבו בעתירה מדברים בעד עצמם - מדובר במצב חסר תקדים הפוגע בלמעלה ממאה אלף בוחרים. אני מקווה שבית המשפט העליון יבין את האבסורד שנוצר, וימתיק במקצת את החלטתו המרה ויאפשר קידומי למקום החמישי".

כאמור, הדיון יתקיים מחר בבית המשפט העליון בשעה 13:30. בהרכב ישבו השופט נעם סולברג, שכזכור התנגד לפסילתו של בן ארי, והשופטים אלכס שטיין ומני מזוז.

צפו: "קבלת הפנים" לבן גביר באוניברסיטהאלירן אהרון