שירה וריקודים בסיום באלון מורההסוגיה היומית

בשבוע שעבר נערכו סיומי מסכת בעשרות ישיבות תיכוניות וחטיבות ברחבי הארץ, במסגרת פרוייקט 'הסוגיה היומית' שפועלת בלמעלה מ-90 ישיבות תיכוניות ומוסדות חינוך דתיים ברחבי הארץ.

את הסיומים ערכו התלמידים במוסדות הלימוד שלהם והם נחגגו בשירים, ריקודים ודברי תורה.

הרב שי פרץ, מנהל חט"ב בישיבת צביה מעלה אדומים ורכז ה"סוגיה היומית" בחטיבה, סיפר כי המיזם מעניק לתלמידי החטיבה הזדמנות ללימוד חווייתי להספק של מסכת שלימה בגמרא בתוך פחות משנה וכי "השנה למדו את מסכת מגילה מעל עשרים תלמידים באופן קבוע. ללימוד מגיעים תלמידים מכל הגוונים, כולל ילדי חנ"מ שלא מוכנים להפסיד אף יום של לימוד! מה שמחמם מאוד את הלב ללומדים ולמלמדים".

התלמידים מסיימים מסכת מגילה
התלמידים מסיימים מסכת מגילהצילום: הסוגיה היומית

הרב פרץ המשיך, "את סיום מסכת מגילה ציינו בשבוע שעבר בבוקר התוועדות חטיבתי שנפתח בסיום המסכת בפורום כלל חטיבתי ובהמשך מתוכנן סיום יותר פרטי לחברי הקבוצה משולב בלימוד, בשירה ובסעודה. אני רוצה להודות לרכזים והמארגנים של המיזם החשוב. עלו והצליחו ושתזכו להגדיל תורה ולהאדירה!".

את פרוייקט הסוגיה היומית יזם הרב חיים שחר מהישיבה באיתמר, יחד עם ראש החמ"ד, הרב אברהם ליפשיץ ויחד עם מפמ"ר תושב"ע, הרב יהודה זולדן, ובשיתוף מכללת חמדת הדרום.

הרב שחר מסר: "חוויה מרגשת לראות מאות תלמידים יקרים שנוכחים לראות שסיום מסכת הוא משימה שהם יכולים לעמוד בה, בשמחה ובהתמדה! אנחנו מקוים שהדבר יחזק את עוצמת השייכות שלהם לבית מדרש וללימוד התורה"