פייגלין
פייגליןצילום: David Cohen/Flash90

נישא על גלי הסקרים החיוביים, יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין מכוון גבוה: משרד האוצר. בשיחה עם אראל סג"ל ב־103fm התייחס פייגלין לאפשרות שמפלגתו תפתיע בבחירות הקרובות ותזכה בכוח פוליטי גדול.

"אין הבדל בין חוסר הפתרון של נתניהו לחוסר הפתרון של גנץ. הם מבטאים את אותו מצב תקוע וחוסר מוצא - הן בטחונית והן כלכלית", אמר פייגלין.

בהמשך התייחס גם לאפשרות שייכנס לממשלה אחת עם אבי ניסנקורן, ולתיקים שאותם ידרוש במסגרת הסכם קואליציוני. "משרד האוצר יהיה בידינו - לא ניסנקורן ולא חיים כץ יהיו שרי האוצר".

"כמו שזה נראה עכשיו על פי כל הסקרים נהיה לשון המאזניים ואנחנו מתכוונים להעמיד אותו לטובתם של כל מי שנדרסו על ידי מעגלי הפרוטקציות והניסנקורנים".

אמרת אתמול שאם גנץ ירכיב את הממשלה ויענה לדרישותיך תשב איתו. אתה עלול לשבת בממשלה עם מפלגה שמייצגת את כל הדברים שאתה מתנגד אליהם.

"שני הגושים הללו מאיימים זה על זה גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית. מה ההבדל בין חוסר הפתרון של נתניהו לחוסר הפתרון של גנץ? שניהם עמדו אילמים אל מול השבי שהם תמרנו אותנו לתוכו כנגד חמאס. כל מדינת ישראל הפכה להיות שבויה של עזה. גם נתניהו וגם גנץ מבטאים בדיוק את אותו מצב תקוע וחסר מוצע מבחינה כלכלית וביטחונית ולא אכפת לי מי מהם יאפשר לי לקדם את הרעיונות הכלכליים והחברתיים שלנו ואת חירות האזרח בישראל".

תשב עם ניסנקורן אם הוא יהיה שר האוצר?

"ניסנקורן לא יהיה שר האוצר בחיים, משרד האוצר יהיה בידינו בעזרת השם, בין אם זה יהיה עם הליכוד או בלעדיו. לכן כל כך חשוב לבחור זהות, כדי לא להכניס את ההסתדרות אל תוך המשק הישראלי".

התנאי שלך לכניסה לממשלה הוא משרד האוצר?

"בוודאי, אנחנו מקווים שעם ישראל ייתן לנו מספיק מנדטים כדי לקדם גם את משרד החינוך. את הלגליזציה נקדם כתנאי סף אך מבחינת תיקים אנחנו רוצים את משרד האוצר והחינוך. בלי זה לא תהיה משמעות לכניסה שלנו. אני לא רוצה לדבר במושגים של תנאים כדי להשאיר מרחב פוליטי כמה שיותר רחב אך אני לא רואה מה יש לנו לחפש בממשלה שאין לנו בה את משרד האוצר".

דיברת השבוע מזה שאתה מעוניין להעיף מתעודת הזהות את סעיף המין. אכן?

"פגשנו אתמול נציגי קהילת הלהט"ב במטה בתל אביב. בסופו של דבר הנושא הזה עלה. כשנשאלתי אם אתמוך בביטול סעיף המין השבתי שאני בעד לבטל את תעודת הזהות באופן כללי כפי שבארצות הברית אין תעודות זהות. לא המדינה נותנת לנו את הזהות לאזרחיה אלא ההורים ואלוהים. הם מבינים חירות מהי. בדרך להעצמת זכויות האדם בישראל בוודאי שנבטל את המאגר הביומטרי ובדרך יכול להיות שנתמוך גם בביטול סעיף המין".

איך כל הדיבור על חירות הפרט מסתדר לך עם ההתנגדות שלך בנוגע לחקיקה לביסוס מעמד הקהילה הגאה. חלק מתפיסת חיה ותן לחיות היא לאפשר לבצע מצעדי גאווה, חרדים וחילוניים יחיו איך שבא להם.

"אתה בעד מצעדי גאווה במאה שערים?".

לא אבל אני גם לא נגד. בקושי שיש מצעד בירושלים. מה לגבי חוק הפונדקאות, אימוץ ילדים של שני הורים מאותו מין?

"אני נגד מצעד גאווה במאה שערים. אנחנו תומכים בחרויות הפרט, כל אחד בנטיותיו שלו. אנחנו בעד ברית הזוגיות ורוצים להוציא את המדינה מכל העיסוק בנישואין וגירושין. הבעיה היחידה שקיימת היא שכשערכים מתנגשים. כשיש זכויות של שני צדדים – צריך לאזן ביניהם. זה נכון לגבי מצעד גאווה במאה שערים או כשמדובר בילדים, שגם להם יש זכויות. יש שיטענו שזכותו של ילד שתהיה לו גם אמא ולא רק אבא".

התפיסה הזו היא לא של חירות אישית. חירות אישית משמעותה שאדם יכול להחליט איך יחיה את חייו עד שזה פוגע בסביבה. איך העובדה שלילד יהיה אבא ואבא פוגע בסביבה?

"כשמדובר באנשים בגירים אסור לנו להתערב בחייהם וחייבים לתת להם להחליט. זהות מביאה את זה למקום הקיצוני ביותר כדי להוציא את המדינה מהוורידים. כשמדובר בילדים אנחנו צריכים להחליט עבורם מה טוב. אם אני צריך לבחור למי למסור את הילד לאימוץ, לאבא ואבא או לאבא ואמא אז יש מי שיטען שזה אותו הדבר ויש מי שיטען שלא. השיקול המכריע היא טובת הילד. לכן קבענו שבנושא הפונדקאות יהיה אצלנו חופש הצבעה בנושא".

יש חברי קהילה לא מעטים שרוצים להצביע לכם אך אתם משדרים מסרים סותרים. אתמול ראיתי שרצה הודעה מטעמכם שאתה מתנגד חד משמעית להצעות חוק פרו להט"ביות ולאימוץ ילדים של בני ובנות הקהילה הלהט"בית כי אתה רואה את טובתו של הילד. כשאתה אומר כאן חופש הצבעה בנושא אתה בעצם אומר שאתה באופן אישי מתנגד בנושא אך אם חבריך למפלגה רוצים זכותם להצביע מה שהם רוצים?

"אמרתי לך כאן בדיוק את מה שאמרתי בפגישה".

בנט טוען שהוא ואיילת שקד הם הלוחמים הגדולים בבירוקרטיה ואתה לא איש מעשה.

"אני מרגיש חוסר צורך להתייחס לנפתלי בנט. הוא יצא בכמה אמירות כל כך רדודות שלא לכבודי להתייחס אליהם. אין לי מה לומר בנושא. הוא העצים את הדמוקרטיה ולא מי שנלחם בה. הוא הוביל את ההצבעה בעד סגירת עיתון 'ישראל היום'".