טראמפ חתם: הגולן בריבונות ישראלית

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אחר הצהריים (שלישי) נאום תקיף בתגובה להכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן שנחתמה אמש על ידי הנשיא טראמפ.

"מדובר באירוע מכונן בסכסוך הערבי-ישראלי. ההכרזה הזאת מעידה על הזלזול בעולם הערבי ובאסלאם", אמר נסראללה בנאום ששודר ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" בלבנון.

נסראללה הוסיף, "נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מזלזל בעמדות בנות הברית שלו, ולא לקח אותם בחשבון כשקיבל את ההחלטה בנוגע לגולן. טראמפ מזלזל בכל ההחלטות הבינלאומיות והקונצזנוס העולמי שהגולן הוא אדמה סורית כבושה".

לדברי מזכ"ל חיזבאללה, "כשהעולם שתק כשטראמפ סחר בירושלים והכריז עליה כבירת ישראל, הוא פתח את הדלת בפני טראמפ לעשות מה שהוא ירצה. אם הוא פגע בירושלים ומסר אותה לישראל, את הדבר הקדוש ביותר לאיסלאם, אז מה עוד נותר? מה שעודד את טראמפ לקבל את ההחלטה הזו נגד הגולן זאת העמדה של העולם ושל העולם האסלאמי כלפי החלטתו על ירושלים. עלינו לצפות שבעוד זמן מה טראמפ יגיד שהוא מכיר בריבונות של ישראל בגדה המערבית, זאת לפי הבקשה של הציונים כמובן. הם הרי טוענים שזו אדמתם מאז ומתמיד".

"האפשרות היחידה של הסורים להחזיר את הגולן ושל הלבנונים להחזיר את חוות שבעא ואת רג'ר היא ההתנגדות, ההתנגדות וההתנגדות", הצהיר.