אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: מאיר סלע

פרובוקציה חילונית או אלימות מילולית של חרדים קיצונים? צעירה חילונית מאשדוד עלתה על אוטובוס 'מהדרין' בדרכה לביתה וביקשה לשבת במושב בקדמת האוטובוס.

למרות שהוסבר לצעירה כי מדובר בקו ייעודי לציבור החרדי המקומי היא התעקשה לנהוג על פי החוק המאפשר לה לשבת בכל מקום ברחבי האוטובוס - גם במושבים הקדמיים.

לדבריה, שצוטטו בחדשות 2, במהלך הנסיעה ניסו נוסעים למנוע ישיבה לצידם באמצעות הנחת הכובע במושב הסמוך אליהם.

כשביקשה להתיישב הפטיר אחד מהם כי "יש עוד הרבה מקומות פנויים מאחורה". לאחר שהתעקשה, נוסע אחר צעק לעברה כי "מדובר באוטובוס מהדרין", והדגיש: "הגברים מקדימה והנשים מאחורה".

לבסוף מסתבר כי אחד הנוסעים החרדיים פינה מקומו ואפשר לה לשבת מקדימה אך לטענתה נוסע אחר האשים אותה, "בגלל שאת יושבת במקום של גברים - חיילים ימותו היום".

מחברת "אפיקים" נמסר בתגובה: "חברת אפיקים דוגלת ומחויבת לשוויון מוחלט בין הנוסעים, ולכן זו אכן זכותה של הנוסעת לשבת בכל מקום שהיא רוצה. מתחקור המקרה נראה כי הנהג פעל על פי הנהלים, ובהתאם לבקשת הנוסעת ביקש מהגברים מספר פעמים לאפשר לה לשבת במקום שביקשה. לפני התערבות משטרה, אחד הגברים פינה את מקומו ואפשר לנוסעת לשבת מלפנים. אנו מתנצלים בפני הנוסעת על אי הנעימות ובכל מקרה נחדד את ההנחיות בקרב הנהגים".