לראשונה: מפגש רוכשים בE1

מפגש רוכשים לחלקות קרקע פרטיות התקיים היום במתחם E1 מבשרת אדומים. מנהל הקרן לאדמות ישראל, אריה קינג הסביר לרוכשים על רכישת הקרקע והתוכניות העתידיות.

"קיימנו היום מפגש רוכשים בE1 שנמצא ליד מעלה אדומים", מספר קינג לערוץ 7,"יש כאן 12 אלף דונם שמיועדים לתוכנית בניה ל-4000 יחידות דיור ולצערי ממשלות ישראל לא מקדמות את הבנייה. נרכשה פה קרקע גדולה על ידי יהודי ממרכז הארץ והמטרה שלנו כעת למכור חלק מחלקות E1 לקבוצה של רוכשים על מנת לקדם את הבנייה במקום".

קינג הוסיף, "יש כאן השקעה פיננסית טובה ותמורת 100 אלף שקלים כדי להיות בעלים של זכות ליחידה דיור בעתיד. מי שישקיע פה יקבל בית בחצי מחיר ממה שיימכר שתיבנה כאן השכונה בעתיד. לגבי ההשקעה האידאולוגית זה לקחת חלק בישוב ארץ ישראל ובמקום הכי חשוב לעתידה של ירושלים ולכן אנחנו רואים פה התעניינות רבה של אנשים".

ליאור זברג, יועץ נדל"ן ביו"ש ושותף בפרויקט E1, מספר לערוץ 7 במהלך המפגש, "יש פה תוכנית של משרד השיכון והפוטנציאל פה הוא אדיר. צריך חזון כדי לראות הפוטנציאל. הרווח פה הוא במאות אחוזים. מדובר על 100 אלף ש"ח ליחידת קרקע".

אורית סטרוק, מועמדת לכנסת מטעם איחוד מפלגות הימין, הסבירה לרוכשים על חשיבות המקום בכך שהוא מונע את הרצף בין הערים הערביות ובכך מונע הקמת מדינה פלסטינית. לדבריה, "יש שני וקטורים שמנסים לנהל את מדינת ישראל, הנסיגות שאנחנו היום טועמים את טעמו המר מהנסיגה בגוש קטיף וזה וקטור שעלול להימשך שמכוון למדינה פלסטינית מול זה יש וקטור של בניה והתיישבות והחלת ריבונות. הסיפור הגדול זה סיפור הרצפים. בשביל שתהיה מדינה פלסטינית הם צריכים רצף מרמאללה לחברון והמקום כאן הוא המקום מספר 1 בסוגיית הרצף ולכן הוא לא נבנה עד היום".

אברהם צימר, אחד המתעניינים ברכישה בE1, אמר לערוץ 7, "אני שמח שמיישבים את ארץ ישראל ומקווים שביבי יגאל את הגבעות האלה ונוכל להתחיל לבנות". ניר, תושב מעלה אדומים שהגיע גם למפגש סיפר על החלום, "כרגע זה נראה חלום ומקווים שיהפוך למציאות. נקווה שיום אחד נוכל לבנות פה בית ומשפחה". גם יהושע אוהב ציון שהגיע למפגש הרוכשים סיפר לערוץ 7 כיצד הוא מקווה שדור העתיד של משפחתו יגור כאן, "אני גר במעלה אדומים ומקווה שהילדים שלי והנכדים שלי יגורו לידי".