אבי גבאי במתקפה על יאיר לפיד: ''התחרפנת?''באדיבות מעריב

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, תקף הבוקר (רביעי) את ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) לאחר שאמר כי הצבעה למפלגת העבודה היא הצבעה לממשלת נתניהו נוספת.

גבאי אמר בכנס ביטחון לאומי של ״מעריב״ כי "אני לא יכול שלא להתייחס לאמירה חסרת האחריות שאמר יאיר לפיד בראיון הבוקר. תגיד לי מר לפיד – אתה התחרפנת? אתה מאמין לעצמך? אתה הרי הקמת ברית אחים עם בנט והבאת עלינו, בידיים שלך, את ממשלת נתניהו.

''יאיר, יש גבול לשקרים, יש גבול לזגזוגים שלך. ב- 2013 יכולת להקים ממשלה עם מפלגת העבודה ובחרת להקים ממשלה בראשות נתניהו. ואת גניבת הקולות של המחנה אתה מתכוון לשחזר עכשיו ב- 2109. אני מבין שאתה בפאניקה. אתה לא מצליח להביא את הקולות שאתם צריכים להביא מימין. התייאשת מלנצח ואתה בונה על קואליציה עם נתניהו. אנחנו לא מתייאשים. אנחנו נלחמים ומאמינים שאפשר לנצח״.

גבאי הוסיף: ״אני רוצה להזכיר כאן לכולם – שאנחנו היחידים שמצהירים בקול ברור וחד –אנחנו לא נשב בממשלה בראשות נתניהו – בשום מצב. לא לפני שימוע, ולא אחרי שימוע, לא עם תנאים כאלה ולא עם אחרים.אנחנו לא שותפים שלו בשום דרך – הדרך שלנו הפוכה לדרך של נתניהו.

''שוב, אנחנו מתחייבים לא לשבת בממשלה של נתניהו. לעומת זאת, מר לפיד – אתם אומרים בחדרים סגורים שתשבו עם נתניהו. לימדתם אותנו שיש הבדל בין דלת סגורה לדלת נעולה.

''אתה מזגזג ומטעה את הציבור. מי שבאמת מסכן את הקולות של המחנה, מי שבאמת יגנוב את קולות הבוחרים וייתן אותם לביבי – זה אתה. וזה כמובן מסתדר יופי עם ההצהרות שלך עצמך. אתה הרי אמרת – כחול לבן זה הליכוד של פעם. זה נכון, כחול לבן היא מפלגת ימין".

גבאי לא התרגש מההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית רמת הגולן ובירושלים, ''אלה מהלכים סמליים שלא ישנו את המציאות במדינת ישראל. נתניהו לקח ולוקח את הסיכון הביטחוני הכי גדול שנלקח ע"י מנהיג ישראלי אי פעם. אנחנו עשויים לאבד את התמיכה האמריקאית.

''אנחנו נשלם לצערי הרב את מחיר החיבוק של נתניהו וטראמפ, כי דור שלם של דמוקרטים רואים בנו יריבים פוליטיים שלו. אנחנו נקבל את החשבון. יום אחד יהיו שם חילופי שלטון. אנחנו נשלם את המחיר הזה״.