המלאכיות של אביטל
המלאכיות של אביטלצילום: אמונה שפירא

אביטל ניזרית ז"ל היתה רק בת ארבע וחצי כשטבעה בקיץ האחרון בבריכה במהלך חופשה משפחתית, וכבר הצליחה להשאיר חותם משמעותי על כל כך הרבה אנשים מסביבה.

"כל מי שהכיר אותה נשבה בקסם שלה", סיפר הרב ניזרית, אביה של אביטל. "היה בה שילוב נדיר של שמחה ואהבה והיא הצליחה להקרין את זה לכולם, במהלך חצי השנה האחרונה מאז האסון אנחנו אוספים עוד ועוד סיפורים ומבינים עד כמה נשמה גדולה היתה לה, נשמה שבכל כך מעט זמן הרעיפה אהבה לכל סוגי האנשים ולכל הגילאים".

"לא סתם אמרנו תמיד שהיא תהיה ר' אריה לוין", הוסיפה שירה ניזרית, אמא של אביטל, "הרגשנו כבר מההתחלה שיש לנו פה נשמה גבוהה, ילדה שפיזית בת 4, אבל עם נשמה ועוצמה של אישה בת 30.

"זה הורגש מהפרטים הקטנים ועד הגדולים, מהילדים הקטנים שהיו מתאספים סביבה והולכים אחריה בבית הכנסת, דרך קבלת הפנים שנתנה לכל מי שנכנס לגן ועד למילה הטובה והאהבה שידעה לתת לכל מבוגר בסביבתה. כל דבר אצלה היה מלא בשמחה - היא היתה המקור לשמחה בכל מקום, בבית, בגן, בבית הכנסת בשבת ".

עוד ועוד סיפורים עולים כשאני יושבת בביתם של הרב והרבנית ניזרית ומנסה להבין מי הייתה אביטל, יותר מכל אני מבינה עד כמה אני רוצה להנציח את אביטל ממקום של שמחה ומבינה את הבחירה של ההורים להנציח אותה במקום שצריך כל כך הרבה שמחה ונשמה – בבתי חולים.

נפגשתי עם משפחת ניזרית כשבוע לפני פורים, מקור השמחה, חג שכולו נתינה ושמחה- והאבל הקשה המורגש בכל פינה מתעצם עם הצורך להנציח את אביטל ממקום של שמחה ומאור פנים.

משפחת ניזרית בחרה להנציח את אביטל בדרך של שמחה, דרך של הוספת נשמה טובה. ביחד עם בנות שירות, שלקחו על עצמם את ההנצחה כבר בימי השבעה, קם לו המיזם 'המלאכיות של אביטל'.

המיזם קורם עור וגידים בכמה בתי חולים בארץ. מיזם של נגינה, שמחה והפצת אור במקום שיש בו הרבה עצב וכאב.

כך החלטתי שהמקום הבא שיהנה מהמיזם המדהים הזה, יהיה לא אחר מאשר המרכז הרפואי שיבא, בתל השומר. "נעשה את זה דרך גרעין השירות המשימתי שלנו, גרעין צרי", אמרתי להורים.

גרעין צרי הוא גרעין משימתי רפואי, המוקם בימים אלו בבית החולים תל השומר. מטרת הגרעין היא להוסיף אור, שמחה ונשמה למטופלים שכל כך זקוקים לזה בבתי החולים.

הגרעין יפעל ע"י עמותת עמינדב בשיתוף פעולה עם בית החולים, הרב אוקנין ועמותת רחשי לב. החיבור של גרעין צרי עם 'המלאכיות של אביטל' הוא הנצחה מדויקת למה שהיתה אביטל.

כחלק מהגרעין 'המלאכיות' יכנסו לפעילות אחה"צ במחלקות, עם שירה, הפעלות, עונג שבת והרבה הרבה נשמה ובכך ימשיכו את מה שאביטל עשתה בכה מעט שנות חייה.

"תלמדו מאביטל, תתחברו לאנשים דרך האהבה, השמחה, תדעו להגיד לאנשים מילה טובה" היה אומר הסבא של אביטל לנכדיו מתוך הערצה לדרך שבה אביטל התחברה לכולם, "אנחנו רוצים להמשיך את דרכה ולהנציח אותה, גם אנחנו נקים סיירת, 'סיירת המלאכיות של אביטל', במטרה להוסיף שמחה ונשמה לבית חולים שיבא בתל השומר. אין לי ספק שכך נמשיך את רוחה של הילדה השמחה והחמודה הזו ונפיץ עוד ועוד שמחה בקרב החולים".