אל היעד הבא. הרב אלי סדן
אל היעד הבא. הרב אלי סדןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בכפר סבא יתקיים (חמישי) אירוע מיוחד, ראשון מסוגו, תחת הכותרת 'מפגש העסקים של 'בני דוד'. אם עד היום ראינו בבית המדרש של 'בני דוד' כמכינה לצבא ולאחר מכן לחיים, כעת נראה שאחד היעדים שניצבים בפני 'בני דוד' הוא עולם העסקים.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מנכ"ל 'בני דוד', ליאור שטול, שסיפר על היוזמה שהגיעה מהבוגרים עצמם. "יש לנו ברוך ה' כבר כ-4000 בוגרים שנמצאים בכל שדרות העשייה בחברה הישראלית, בצבא, בזרועות הביטחון, בחינוך, במגזר הציבורי ועוד הרבה תחומים ובין השאר גם במגזר העסקי יש לנו חבורה נכבדה שאמרה שאנחנו עם עולם ערכים דומה, גדלנו באותו בית גידול, קיבלנו את הרוח של 'בני דוד', רוח של שליחות ועשייה למען המדינה ואנחנו רוצים אותה גם בתחום שבו אנחנו נמצאים, בתחום העסקי, ובואו נחשוב יחד ונלמד יחד איך מגדילים את ההון החברתי יחד ועושים אתו עוד דברים טובים".

לאחר שעלתה היוזמה הוקם פורום חשיבה קטן אליו הוזמנו מנהלים, יזמים ואנשי עסקים נוספים מקרב בוגרי 'בני דוד' ומצויים בנקודות מפתח בעולם העסקי והכוונה היא להפגיש אותם לערב בו ישמעו הרצאות, יפגשו עם ראש המוסדות, הרב אלי סדן, "איך אמר לי הרב סדן השבוע, על מה אדבר איתם, אמרתי לו 'על הערכים בעולם העסקי'. הוא רגיל לדבר על תורה ומדינה ועולם העסקים הוא לא ביומיום שלו, אבל הוא ידבר על עניין הערכים בעולם העסקי".

לבד מהשיח הערכי צפויים אנשי העסקים בוגרי 'בני דוד' לייצר מערך היכרות עסקית בין בוגרי המחזורים השונים. "העבודה החברתית והמפגשים ויצירת הרשתיות שבין הבוגרים זו אחת המטרות של הערב הזה, שחבר'ה צעירים בתחילת דרכם ייפגשו עם המבוגרים יותר ויקבלו מהניסיון. אנשים יוכלו לעשות עסקים טובים יחד, כל אחד בתחומו. כל אחד יקבל תג בכניסה וכך יכירו כל אחד את השני על הבסיס העסקי כדי לעשות דברים טובים גם בהיבט החברתי וגם בהיבט העסקי".

בין הנוכחים באירוע צפוי להיות ואף לנאום גם מי שהיה עד לא מכבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, גם הוא מבוגרי 'בני דוד', ואיתו רבים אחרים. מדבריו של שטול נראה שהשילוב בין בית מדרש וכלכלה בכנס שכזה רק עושה את צעדיו הראשונים ועוד צפוי לו עתיד מבטיח.