טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהוAmos Ben Gershom / GPO

נשיא ארצות הברית התייחס הערב (רביעי, שעון ישראל), להכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן.

טראמפ אמר כי "יש זמנים קשים בישראל, בזמן שכל נשיא אחר הבטיח שיכיר ברמת הגולן ולא עשה את זה - אני כן עשיתי. זה היה בתזמון טוב, הם זקוקים לזה באופן נואש".

הנשיא אמר את הדברים לעיתונאים במהלך מפגש עם רעייתו של חואן גואידו, שהכריז על עצמו כנשיא ונצואלה.

טראמפ חתם: הגולן בריבונות ישראלית

מוקדם יותר היום פרסם האיחוד האירופי הודעה לפיה הוא אינו מתכוון ללכת בעקבות ארצות הברית ולהכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן.

28 מדינות חתמו על הצהרה שבה נאמר: ''עמדת האיחוד האירופי ביחס למעמד רמת הגולן לא השתנתה. בהתאם למשפט הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון 242 ו-497, האיחוד האירופי אינו מכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן הכבושה".

אמש פרסמו חמש החברות האירופיות במועצת הביטחון של האו"ם הודעה המגנה את ההכרה האמריקנית ברמת הגולן. ההצהרה נמסרה בשמן של צרפת, גרמניה, פולין, בריטניה ובלגיה.

"עמדתנו על מעמדה של רמת הגולן ידועה, וברצוננו להבהיר כי עמדה זו לא השתנתה. בהתאם למשפט הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון הרלוונטיות ובראשן החלטות 242 ו-497, איננו מכירים בריבונותה של ישראל בשטחים המוחזקים על-ידיה מאז יוני 1967, כולל רמת הגולן, ואיננו רואים בהם חלק שטחה של מדינת ישראל", נכתב בהצהרה.

עוד מציינות המדינות כי "סיפוח שטחים בכוח אסור על-פי המשפט הבינלאומי. כל הכרזה על שינוי חד-צדדי בגבולות נוגדת את היסוד של הסדר הבינלאומי ואת אמנת האו"ם".

"אנו מעלים את החששות החזקים שלנו לגבי ההשלכות הרחבות יותר של הכרה בסיפוח בלתי חוקי וגם על ההשלכות האזוריות הרחבות יותר", נאמר בהצהרה.