אלופי ליגה א' - אליצור נחל שורק
אלופי ליגה א' - אליצור נחל שורקצילום: קרן חמיאל

היסטוריה במועצה האזורית נחל שורק. מעטות הקבוצות המקצועניות והפחות שמצליחות להעפיל ליגה, מעטות עוד יותר הקבוצות, בכדורגל ובכדורסל שעושות את זה פעמיים בתוך פחות משנתיים.

קבוצת הכדורסל הבייתית של המועצה האזורית נחל שורק, אליצור נחל שורק, עשתה זאת ובגדול.

הקבוצה שהוקמה רק לפני 7 שנים, בעונת 2011/12, הצליחה להעפיל בתוך פחות משנתיים מליגה ב' אל הליגה הארצית כשהיא רושמת בדרך מספר ניצחונות מרשימים ביותר ועושה זאת כמעט ללא הפסדים.

בעונה שעברה לדוגמא, רשמה הקבוצה מנחל שורק שדשדשה עד לפני שנתיים בליגה ג', הפסד אחד בלבד אל מול 21 ניצחונות, מה שהקנה לה מקום בליגה א'. אחרי ניצחון נוסף העונה, אמש על הפועל דימונה בתוצאה 82:92, בתום משחק צמוד ומותח, רשמה הקבוצה המוכשרת מנחל שורק הישג גדול כשהעפילה אל הליגה הארצית.

אף אחד לא נתן לה סיכוי לקבוצה שהתחילה עם צעירים ואבות שעובדים במשרה מלאה, אף אחד מלבד כמה משוגעים לדבר ביניהם ראש המועצה אלי אסקוזידו שהחליט בשלב מסוים כי יש להצעיד את הקבוצה קדימה ויהי מה.

ההחלטה של ראש המועצה אסקוזידו לקדם את קבוצת הכדורסל המדשדשת התבטאה בהשקעה גדולה בכספים ובכוח אדם איכותי, כשלקבוצה הצטרף מאמן הנוער הבכיר מקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב ומכבי רעננה איתי מידן.

הקבוצה גייסה שחקנים ותיקים וחדשים תושבי המועצה וביחד עם שחקנים נוספים מהאזור התגברה על יריבות קשות יותר מאלו שנתקלה בהן בעונה שעברה, בליגה ב'. אחרי שהעפילו בעונה שעברה אל ליגה א', כבר לאחר המחזור ה-11, אמש הם עושים זאת שוב - בתוך פחות משנתיים.

משחקי הבית של הקבוצה מנחל שורק נחשבים לאטרקציה גדולה כשאוהדים רבים פוקדים את האולם הביתי, זאת בנוסף לשיתוף הפעולה המצויין הקיים בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת.

במועצה האזורית נחל שורק הודו לשחקני הקבוצה האגדיים, לצוות הספורט של מתנ"ס נחל שורק על תמיכתו האינסופית בקבוצה - נעה ברדוגו, ספי ביטון, פזית כץ ועובדיה משה, וברכו את האוהדים והאוהדים כשאמרו: "נתראה בליגה הארצית".
שחקני האלופה גוזרים את הרשת
שחקני האלופה גוזרים את הרשתצילום: קרן חמיאל