ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: דוברות המשטרה

המשטרה תשלם פיצויים על סך 7,500 שקלים לצעיר שעוכב ללילה במעצר לשווא, עקב טענת השוטרים כי עליו לשלם 500 שקלים כערובה להמשך הגעתו לדיונים המתנהלים בעניינו.

למרות הסברי הצעיר כי אביו כבר שילם בעבר את הסכום, הוא נעצר ובילה לילה שלם בתחנת המשטרה, כשהוא אזוק בידיו ורגליו לאורך כל הלילה. רק בבוקר עמדו השוטרים על טעותם, והוא שוחרר ללא תנאים.

בכתב התביעה נכתב כי הבחור חזר לביתו בליל נר רביעי של חנוכה, לצורך נסיעה משפחתית משותפת לנופש. סמוך לשעה אחת אחר חצות הגיע התובע בטרמפים לצומת יצהר הגדולה, שם עוכב על ידי שוטרים. לאחר שביררו את פרטיו במסוף, מסרו לו השוטרים כי עליו להפקיד 500 שקלים דמי ערובה להבטחת התייצבותו לדיונים בהליך שמתנהל נגדו, וביקשו לקחתו לתחנת אריאל עד הסדרת ההפקדה.

לא עזרו הסבריו של התובע כי חודש לפני כן הוא עוכב בגין אותה ההפקדה בתחנת המשטרה בשער בנימין, ואביו שילם את הסכום באמצעות האינטרנט. השוטרים טענו כי מבחינתם על התובע לשלם את הסכום, ועיכבו את התובע לתחנת המשטרה באישון ליל.

עם הגעתו לתחנת המשטרה נחקר התובע חקירה קצרה לגבי חשד ישן שהיה תלוי נגדו, בסופה נאמר לו כי ישהה בתחנה במשך הלילה ובבוקר יובא בפני שופט. התובע נאזק בידיו ורגליו, הושם בחדר עם מזרן ושמיכה ושהה בו אזוק לאורך כל הלילה.

רק בבוקר, עם הגעתו של קצין לתחנה אשר בירר את הנושא הובהר כי התובע אכן הפקיד את הסכום חודש קודם לכן, כפי שטען. הוא שוחרר לביתו ללא תנאים, אך משפחתו כבר נסעה בלעדיו.

בטענות הסביר עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המיצג את התובע כי "זה לא המקרה הראשון בו אין עדכון ברור במסוף של ביצוע הפקדות. לפני חודשים מספר סגרתי בפשרה תיק דומה על מעצר לילה של בחור שנדרש לשלם הפקדה שכבר שולמה, עד שחרורו לפנות בוקר לאחר שהתברר כי ההפקדה שולמה".

בהמשך נכתב כי "אם המשטרה סומכת על הרישום כדי לעצור אנשים בחשד שלא שילמו, כי אז הרישום צריך להיות אמין לחלוטין".

עו"ד מנשה יאדו סיכם, "זו כבר תביעה רביעית שאני מגיש על אותה העוולה – שלא מעדכנים במסוף שבוצעה ההפקדה, ואז עוצרים נער ומתעללים בו כל הלילה לחינם".

מדוברות המשטרה נמסר, "בניגוד לנטען הצעיר לא ציין בפני השוטרים כי שילם את הערובה אלא בחר שלא לשתף פעולה. בשעות הבוקר המוקדמות, משהוברר כי הערובה שולמה ועניין התשלום בשל טעות טכנית לא הוזן במערכות שוחרר הצעיר לאלתר. בשל תקלה זו ובשל שהותו במעצר עד לשעות הבוקר וברור העניין פוצה הצעיר על ידי משטרת ישראל בהתאם לפסיקת בית המשפט".