בראון, בלאט וטימור הערב
בראון, בלאט וטימור הערבצילום: FIBA

בקושי. רק אתמול הודיעה הפועל ירושלים על הארכת חוזהו של מאמנם עודד קטש לעונה נוספת, זאת כחלק מההערכה על פועלו הרב ותצוגות המשחק שמראים שחקניו על הפרקט.

רק אתמול הודיעו בהפועל ירושלים כי הם מקפיאים את ההליכים המשפטיים נגד אוהדיהם, חברי ארגון האוהדים 'הבריגדה', זאת כחלק מהרצון להחזיר אותם לעודד ולתמוך בקבוצה. רק אתמול בהפועל ירושלים חלמו על העפלה אל פיינל-פור ליגת האלופות של פיב"א שיתקיים במידה שיעפילו באולמם הביתי שבבירה. אך כעת נראה כי הגשמת החלום יהיה קשה עד מאוד.

האדומים מהבירה התקשו הערב (רביעי) מול טנריף הספרדית, אלופת המפעל הראשונה, במשחק הראשון מבין שניים בשלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה ולמרות שניצחו עם 73:75, לא בטוח כלל שיצליחו להעפיל אל הפיינל-פור ולהביא לקיומו בישראל כבר העונה.

הירושלמים, מחזיקי גביע המדינה הטריים, הגיעו אל המשחק הערב מול אלופת המפעל הראשונה, בידיעה כי ניצחון בהפרש גבוה חובה מבחינתם אם הם רוצים להעפיל אל הפיינל-פור ולארח אותו בביתם, זאת בשל העובדה כי המשחק בספרד יהיה קשה מאוד הן בגלל הדרך הארוכה לשם והן בשל חוזקה של טנריף בביתה מול קהל אוהדיה האדוק.

בהתחלה המשחק בישר טובות עבור הירושלמים ואוהדיהם שנותרו באולם, אחרי שעשרות מהם, חברי ארגון 'הבריגדה' נטשו את האולם עוד לפני פתיחתו בשל מאבק מול הנהלת המועדון.

השחקנים על הפרקט לא התרגשו ממחאת האוהדים והפגינו יכולות מרהיבות בהתקפה ובהגנה. דווקא הספרדים שנחשבים לפייבוריטים במפגש בין השתיים, התגלו בחולשתם. פתיחה סוערת של המארחים מהבירה הביאה אותם לרדת לאחר 10 דקות ראשונות של משחק ביתרון 5 נקודות, עם 17:22.

גם הרבע השני היה בשליטה של המארחים מירושלים כשאלה רקדו על הפרקט ואף עלו ליתרון דו-ספרתי. אל הפסקת המחצית ירדו הירושלמים כשהם מובילים ב-9 נקודות, עם 36:45.

אל המחצית השניה עלתה רק קבוצה אחת - האורחת מספרד. רבע שלישי אדיר שלהם במהלכו רצו 17:0, כשהירושלמים קלעו נקודות ראשונות ברבע רק לאחר 6 דקות מפתיחתו, הפכה את התוצאה והספרדים ירדו אל הרבע האחרון כשהם מובילים עם 59:55. 10 נקודות בלבד לירושלמים ברבע השלישי.

נגמר? לא אם זה תלוי בקו האחורי המרשים של הירושלמים. ג'יימס פלדין, ג'ייקובן בראון ותמיר בלאט בניהול משחק גדול ועם קליעות במאני-טיים, הצליחו לחזור מפיגור בדרך ליתרון אותו לא נטשו ובסיום - 73:75 לירושלמים שיגיעו למשחק השני בספרד שיקבע מי תעפיל אל הפיינל-פור ואם זה יתקיים בירושלים.