ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: לא בכיס של אף אחדועידת הדמוקרטיה של הארץ

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, אמרה היום (חמישי) בראיון לעיתונאי אורי משגב בוועידת הדמוקרטיה של הארץ כי "ההצעה לקפל את גשר שלא תרוץ בבחירות היא בזויה בעיני. רוצים להפוך אותי לעלה תאנה".‎‎

בתשובה לשאלה עם מי תשב לאחר הבחירות, ענתה לוי-אבקסיס, "אין לי חיבה יתרה לא לגנץ ולא לביבי. אני לא בכיס של אף אחד‎".

לוי אבקסיס עומתה עם הסקרים שלפיהם לא תעבור את אחוז החסימה ואמרה, "אני בטוחה שנעבור ונהיה הבטחת הבחירות, גם בסקרים המשמעותיים האחרונים אנחנו עוברים. לא נפלו פניי כשהייתי מתחת לאחוז החסימה. לסקרים יש עקב אכילס, אם היה לנו כלי מדיד אחר היינו משתמשים בו, כי לפי אלו פרס היה מנצח את ביבי".

במענה לשאלה האם יש בכוונתה לפרוש מהריצה לכנסת ולתמוך בבני גנץ בתמורה לתיק הבריאות, השיבה: "זה נחמד מאוד אבל אזור הנוחות שלי לא חשוב. זה מינוי חיצוני שאין לו השפעה אפילו לא להרים אצבע במליאה. מי שמציע דבר כזה רוצה להפוך אותך לעלה תאנה. הוכחתי את אומץ הלב הפוליטי שלי אבל נבחר הציבור צריך להסתכל עצמו במראה: אני לא רוצה להיות שרת הבריאות, אני רוצה להיות אחראית על הבריאות. להשתמש במשרד הזה כדי להבריא את הבריאות".

באשר לשאלה עם מי תשב לאחר הבחירות, אמרה לוי אבקסיס כי תקיים משא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. "מניסיון אישי, לא מאמינה לזה או לזה", אמרה. "המקום בו אוכל למקסם את המו"מ לציבור שם אהיה. לא בהצהרות, בהסכם קואליציוני. לי יש תוכניות אופרטיביות שמגובות בתקציב".

לוי-אבקסיס אמרה עוד כי לא תשב בממשלה שבראשותה עומד אדם שהוגש נגדו כתב אישום. "זה לא הגיוני. זו הפקרה ולא אתן לזה יד", הבהירה. לשאלה אם תתמוך בחוק הצרפתי, השיבה: "אין חיה כזו, גם למען הנראות, זה רשת ביטחון לפוליטיקאים. כל נבחר ציבור צריך להיות חשוף ולתת דין וחשבון לציבור. במציאות כזו של חוק צרפתי אני לא רוצה לחיות".