אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום:shutterstock

יש לא מעט דרכים לקדם ולשווק עסק, ובכל תחום. אחת מהן היא באמצעות קידום ממומן בגוגל - PPC.

קידום בגוגל באופן זה מתבסס על הצגה של מודעות פרסומיות הרלוונטיות לעסק, מודעות המוצגות בפני הגולש בתוצאות החיפוש השונות של גוגל.

מודעות אלו מנוהלות בעזרת ממשק פרסום ממומן מיוחד מטעמו – Google AdWords, בעזרתו אפשר לנהל תקציב לקמפיין, בין אם זה תקציב יומי או חודשי, לבצע שיווק מחדש וכן לנצל כלים נוספים, המשפרים את התנהלותו ומידת יעילותו של אותו קמפיין פרסומי.

לצד פרסום אותן מודעות ממומנות במנוע החיפוש, ניתן להציגן גם בפלטפורמות נוספות ולנצל את מידת הפופולאריות הרבה של אתרי האינטרנט השונים, בהם גולשים מספר גדול מאד של גולשים, המהווים לקוחות פוטנציאליים של אותו עסק.

אלה יכולים להיות אתרי חדשות למיניהם, אתרי תוכן בעלי נוכחות רבה ברשת וגם פוטלים מסוגים שונים. בעזרת המודעות אפשר ליצור קהלים ממוקדים ולהגיע לקמפיין אפקטיבי מאד, המותאם נקודתית לעסק.

אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: shutterstock

הכירו את Google AdWords

קידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל, המהווה כיום חלק בלתי נפרד מכל קמפיין כמעט, מתחיל בפתיחת חשבון ב – Google AdWords וביצירת קשר עם חברת קידום, המציעה את השירות.

ניצול מלוא הכלים הקיימים וסיוע של מומחים בתחום, יאפשר לחסוך בעלויות הפרסום ולהתמקד בשיטת הפרסום הנחשבת כיום לבין היעילות והמתקדמות ביותר.

כחלק בלתי נפרד ממערכת הפרסום, מציעה גוגל את "מתכנן מילות החיפוש של גוגל", כלי המציג בפני המקדמים את מילות החיפוש הרלוונטיות והמבוקשות ביותר במנוע עצמו.

בעזרת כלי זה יכולים המקדמים, הפועלים מטעם אותו עסק ואחראיים על קידום אתרו, ליצור רשימה, הכוללת את כל הביטויים שאותם יש לקדם בקמפיין.

בנוסף, אפשר לנתח וגם לחקור בכל רגע נתון אילו ביטויים נוספים כדאי ורצוי להוסיף לרשימה ואלו אינם רלוונטיים עוד. אותו כלי הוא זה המספק את המחיר לכל ביטוי וביטוי תוך התייחסות למיקומים 1 עד 3.

עם העלאתו של הקמפיין ניתן יהיה לראות כמה עלו הקליקים, מה היתה החשיפה של הביטויים, מה היתה כמות ההקלקות, המיקום של הביטויים ונתונים נוספים שיעזרו לבחון את מידת הצלחתו של הקמפיין וכן להחליט הגדרת הקמפיין בהתאם לשעות חיפוש פופולאריות.

אתגר וסבלנות

פרסום בגוגל, לרבות הפרסום הממומן, הוא אתגר לא פשוט המצריך התייחסות, כאמור, לנתונים שונים. נדרשת 'אצבע על הדופק' והיכרות טובה עם הכלים הקיימים. מסיבה זו חשוב מאד שלא להתפשר ולהיעזר במומחים. פרסום נכון ומקצועי בגוגל בעזרת חברות המציעות שירותי קידום אתרים בגוגל, המתבסס על ידע ועל ניסיון.

מומלץ מאד שלא לחסוך בהוצאות ולחפש קיצורי דרך, שכן התנהלות שכזו עשויה, בסופו של דבר, להוביל לניהול תקציב בצורה שאיננה נכונה ולפגיעה משמעותית בדירוגו של האתר ובאופן כללי בקמפיין הפרסומי שלו.

כדאי לדעת – הקידום הממומן, ככלי שיווקי, יכול להתאים לכל עסק וגם לכל אתר אינטרנט. אמנם לצדו אפשר למצוא כיום שיטות נוספות יעילות לא פחות, אך מומלץ להתמקד ביתרונותיו הרבים של קידום זה וביכולת לשלוט באופן מלא בתזמון המודעות, בשעות הפרסום וכמובן, ואולי זה העיקר, בתקציב עצמו שיוקדש לטובת העניין.

חשוב גם לזכור שמדובר בתהליך ארוך ובמהלך שתוצאותיו אינן נראות לעין בתוך ימים אחדים. יש להתאזר בסבלנות, לבנות את הקמפיין בצורה יעילה וטובה מאד ולבחון אותו באופן עקבי. מקדמים מנוסים, בעלי הבנה מעמיקה בתחום, יסייעו לבעלי העסק, לבעלי האתר, להשיג את מטרותיהם ולהגיע לביצועי שיא.