ליצמן ופרוש
ליצמן ופרושצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בראיון משותף ונדיר שהעניקו סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש לעיתונים החרדיים 'המודיע' ו'המבשר' הם תקפו את האפשרות שחרדים יצביעו ל'איחוד הימין' או למשה פייגלין.

סגן השר ליצמן תהה כיצד חרדים מסוגל להצביע לפייגלין. "איך יהודי חרדי יכול להצביע לו כשבסיעת פייגלין יש כאלו שהתבטאו נגד ברית מילה.

''אצלו במפלגה יש את חיים אמסלם שכבר הוכיח את עמדותיו בדת ולאור ההצהרות שלו ושל חבריו, איני מבין איך יתכן מצב שבו יהודי שומר מצות מעלה על דעתו לתמוך בו", אמר ליצמן.

"הם כבר התגלו כמשענת קנה רצוץ", תקף סגן השר פרוש את החרדים המשליכים יהבם על איחוד מפלגות הימין. "שימו לב שישנה מפלגה חדשה, 'איחוד הימין'. פעם קראו לה 'מפלגת דתית-לאומית'. אבל היום המושג של דת אפילו לא מופיע בשמה של המפלגה. הוא לא קרוי בכלל מפלגת דתית. איחוד הימין. אנחנו יכולים לומר שאנחנו היחידים שנותרו אוטנטיים, כמו מאות שנים אחורה, ממשיכים במסורת".

"כל יהודי, ולא משנה איך הוא מגדיר את עצמו, רוצה שהדבר הזה יישמר. אבל באיחוד הימין? זה כבא לא קיים. זו מפלגה שהיתה בעבר דתית. בעבר פיארו אותה רבנים עם זקנים ארוכים, והיום היא מתנערת מכל מה שקשור לדת. רק אגודת ישראל נשארה נאמנה לקו האידיאולוגי שלה והיא היחידה שאכן נלחמת באמת ובתמים על הנושאים העקרוניים הנוגעים לכל יהודי", הוסיף.