גנץ וחברי 'כחול לבן'
גנץ וחברי 'כחול לבן'Photo by Hadas Parush/Flash90

על פי סקר מנדטים שנערך עבור העיתון “מעריב”, מפלגת כחול לבן ממשיכה להוביל עם 30 מנדטים, והליכוד נהנית מ-29 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי עם 8 מנדטים. חד"ש־תע”ל עם שבעה, והימין החדש בראשות בנט ושקד מקבלת שבעה מנדטים.

רשימת ''איחוד מפלגות הימין'' נהנית משישה מנדטים, כמו גם יהדות התורה וסיעת ש”ס.

מרצ זוכה בחמישה מנדטים, ''כולנו'' בראשות כחלון עם ארבעה מנדטים, ישראל ביתנו בראשות ליברמן, זהות של משה פייגלין ורע”מ־בל”ד שמקבלות ארבעה מנדטים כל אחת.

מפלגת גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס נמצאת על סף אחוז החסימה (3%).

מבחינת הגושים: לימין והחרדים – 66 מנדטים, לעומת 54 לגוש השמאל־ערבים. הסקר נערך עבור "מעריב" על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית בקרב 650 איש, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בקרב בני 18 ומעלה). טעות הדגימה – 3.9%.

הפתעה לבני גנץ במחנה יהודה

סקר נוסף פורסם הבוקר (שישי) בעיתון ישראל היום וערוץ i24News. הסקר נערך באמצעות מכון מאגר מוחות בהנהלת פרופ' יצחק כץ, ומראה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת כחול לבן היתה מקבלת 32 מנדטים ומפלגת הליכוד היתה זוכה -28.

מפלגת העבודה עם שמונה מנדטים, ואז מפלגות מקבלות שישה מנדטים: מרצ, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש של בנט ושקד, ש"ס, יהדות התורה, זהות וחד"ש-תע''ל.

''ישראל ביתנו'' בראשות אביגדור ליברמן עוברת את אחוז החסימה עם חמישה מנדטים, וגם ''כולנו'' של משה כחלון מקבלת חמישה מנדטים.

מי שלא עוברות את אחוז החסימה בסקר הן גשר של אורלי לוי־אבקסיס (1%), צומת בראשות אורן חזן (1%), וכן בל"ד-רע"מ (2%).

מניתוח החלוקה לגושים עולה כי גוש הימין, המבוסס על השותפות הקואליציוניות הנוכחיות בצירוף ישראל ביתנו, מונה 62 מנדטים. אם מצרפים גם את משה פייגלין, מגיעים כבר ל־68 מנדטים לימין. גוש השמאל יחד עם הסיעה הערבית מונה 52 מנדטים בלבד.

הסקר התקיים בימים רביעי וחמישי, באמצעות 610 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא ארבעה אחוזים.