גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: קובי ריכטר/TPS

תנועת הליכוד בתלונה לפרקליט המדינה: לחקור את גבי אשכנזי על נסיבות החלטתו שלא להכניס את ״ישראל היום״ לבסיסי צה״ל בשל קשריו עם מו״ל ״ידיעות אחרונות״ נוני מוזס.

המכתב המלא:

הנדון: דרישה לחקור את נסיבות אי הכנסת עיתון "ישראל היום" לבסיסי צה"ל לנוכח יחסי חברות בין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס והרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי

מרשתי, מפלגת הליכוד, ייפתה את כוחי לפנות אליך כדלקמן:

1. כעולה מחשיפות מהעת האחרונה של הכתב הפוליטי הבכיר עמית סגל היו מו"ל קבוצת ידיעות אחרונות והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ביחסים חבריים קרובים. על פי תמלילים מפרשת הרפז שפורסמו ולא הוכחשו, בחקירתו של מר אשכנזי הודה מר אשכנזי כי הוא נמצא בקשר עם מר מוזס וכי הם מדברים מעת לעת. ובמילותיו שלו: "אני מכיר את נוני כבר הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד שנים", ועוד הוסיף אשכנזי "אני מדבר עם האנשים, אני נפגש גם עם נוני".

2. על-פי אותם תמלילים ציטט בפני מר אשכנזי החוקר שחקר אותו מתמליל הקלטה כדלקמן: "'אני יכול לסדר שהוא יקבל מסר מנוני חבל על הזמן, נוני מה שאני אגיד לו הוא יעשה" ונשאל לפשר ציטוט זה. מר אשכנזי לא בכחיש את הציטוט שהוטח בפניו והשיב כי "ברור ש... יש פה בעיה בין אבי (בניהו, אז דובר צה"ל) לאלכס פישמן ו.. אני מנסה לפתור אותה. הוא... הוא מתאר מציאות תיאורטית אפשרית שמחר פישמן יכתוב עליו". אם כן לא יכולה להיות מחלוקת כי מר אשכנזי ומר מוזס היו וייתכן שעדיין מצויים בקשרים חבריים מעולים.

3. מצ"ב קישור לכתבתו המלאה של מר סגל.

4. אתמול, 27.3.19 התראיין לתוכנית רדיו, מי שכיהן כראש המטה של שר הבטחון בתקופה הרלבאנטית מר יוני קורן ונשאל לפשר ההתנגדות של צה"ל להכנסת העיתון "ישראל היום" לבסיסי צה"ל בתקופת כהונתו של גבי אשכנזי כרמטכ"ל.

5. מר קורן השיב בהאי לישנא: ש. אשאל אותך לגבי יחסיו עם נוני מוזס. גבי אשכנזי התנגד להכנסת 'ישראל היום' לבסיסי צה"ל? "ת. הצבא התנגד. אני לא יכול לומר שגבי אשכנזי התנגד אישית. הצבא בתקופת אשכנזי כרמטכ"ל הביע התנגדות מפתיעה להכניס את עיתון 'ישראל היום' לבסיסים הצבאיים למרות שבניגוד לעיתונים האחרים, 'ישראל היום' לא ביקשו כסף."

6. מצ"ב קישור לראיון המלא עם מר קורן

7. במילים אחרות אומר ראש מטה שר הבטחון דאז כי התנגדותו של הצבא לחלוקתו בחינם של העיתון ישראל היום בבסיסי צה"ל, הייתה מפתיעה שלא לומר תמוהה. אף שמר קורן לא קשר את מר אשכנזי אישית להתנגדות הנ"ל, ברי כי הצבא הינו מערכת היררכית שבא המדיניות מוכתבת על ידי אלה העומדים בראשו, ואלה העומדים בראשו בלבד.

8. בשים לב לכך שבאותה עת על פי הודאתו שלו היה מר אשכנזי מקורב מאוד למר מוזס לא ניתן לחמוק מהחשש הכבד כי הצבא חסם את חלוקת העיתון ישראל היום בבסיסי צה"ל, על מנת להיטיב עם חברו של אשכנזי, מו"ל ידיעות אחרונות, וזאת על ידי השאת רווחים עצומים לקבוצת ידיעות האחרונות מהמשך ההתקשרות עמה, אף שכאמור נראה כי ניתן היה לחסוך את הכספים הרבים ששולמו מקופת משלם המיסים הישראלי לכיסו של מר מוזס על נקל.

9. בנסיבות אלה ומשעולה חשש כבד כי התנגדותו של צה"ל לחלוקה בחינם של ישראל היום נבעה מתוקף יחסי החברות הקרובים בין אשכנזי לבין מר מוזס, ובשים לב לתיק התקדימי שמבקשות רשויות האכיפה לנהל כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין עסקה שלא נעשתה עם מר מוזס, מבוקש לחקור לאלתר האם היה זה מר אשכנזי בעצמו או באמצעות שלוחיו שהורה לחסום את הפצת ישראל היום בבסיסי צה"ל ואם כן האם כרת מר אשכנזי עסקה מסוג כלשהו לרבות באמצעות קבלת סיקור אוהד בקבוצת ידיעות אחרונות, עם חברו הטוב מוזס בתמורה לכך.