נתניהו: נמנעים ממלחמה מיותרת

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) למאמצים של ישראל להפסקת ההתפרעויות של הפלסטינים בגבול רצועת עזה ולעצירת ירי הרקטות.

"ההנחיה שלי עכשיו בגמר השבת היא להשאיר את הכוחות במקום. אנחנו לא יודעים אם הרגיעה הזאת תימשך, אנחנו ערוכים לקראת כל התפתחות", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

"זו הדרך שבה אנחנו מנהלים את העניינים, מפעילים את הכוח כשצריך, ונמנעים, אם אפשר, ממלחמות מיותרות", הסביר ראש הממשלה.

מוקדם יותר פרסמנו בערוץ 7 פרטים מההסכם שנרקם בתיווך מצרי בין ראש הממשלה נתניהו לבין ראשי ארגון החמאס. ההסכם נועד להפסיק את התפרעויות הפלסטינים בגבול רצועת עזה ולמנוע את ירי הרקטות לעבר ישראל.

בשלב ראשון, ההסכם אמור לכלול פתיחה הדרגתית של מעברי הגבול להעברת סחורות נוספות, וכן הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה.

בשלב השני, ישראל תאשר מחדש הכנסת מיליוני דולרים מקטאר לעזה, שמטרתם המוצהרת היא שיפור תשתיות חשמל, מים וביוב ברצועה.

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר בנוגע להסכם כי "לא מדובר בשלום עם ישראל, אין לזה צד מדיני. אנו מעוניינים להפסיק את הלחימה בתמורה להסרת המצור".

"אנו צופים חתימה על ההסכמים בתוך ימים", הוסיף בכיר החמאס, ''אנו מניחים שזה יהיה בקרוב - יהיו הבנות לרגיעה שיקלו מאוד את המצור".

פעילי שמאל קיצוני בלב תל-אביב: "לשחרר את עזה"

נכון לשעה זו, השרים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני לא קיבלו פרטים על ההסכם, חרף בקשתם של חלקם לקבל עדכון בנושא. ישיבת הקבינט הקרובה צפויה ביום רביעי.

שרי מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, הודיעו כי יצביעו נגד ההסכם. שאר חברי הקבינט עדיין לא התבטאו בנושא. ברשימת ''איחוד מפלגות הימין'' הציעו לשרים המתנגדים להתפטר מהממשלה.

שר החינוך בנט אמר כי ״סינוואר היה צריך להיפרד מהעולם הזה, ולא להסתובב כטווס מנצח. אנו צפויים לגל טרור נוסף, אלים הרבה יותר״.

״לא סתם התחושה של הישראלים היא של השפלה. סינוואר והנייה יוצאים לחגיגות ניצחון, ללא כל פחד שישראל תחסל אותם. ככה לא יוצרים התרעה. אני והשרה שקד נצביע בקבינט נגד חתימה על הסכם הכניעה של ישראל לחמאס.

"לאחר מעל אלף רקטות השנה, רבבות בלוני תבערה, מיליון ישראלים במקלטים, צריך היה שסינוואר ייפרד מהעולם הזה, ולא שיכתיב להסתובב כטווס מנצח''.

בנט הוסיף, ''טועה מי שחושב שקנה לנו שקט, כי עם הכניעה לטרור מגיע התיאבון לעוד טרור. אנו צפויים לגל טרור נוסף, אלים הרבה יותר״.

במהלך השבת הפגינו עשרות אלפי ערבים מרצועת עזה סמוך לגדר המערכת, וציינו שנה ל''צעדות השיבה'' ולהתפרעויות השבועיות. חלק ממשתתפי ההפגנות ניסו לחבל בגדר המערכת, יידו אבנים, מטענים ורימונים לעד הגדר ולעבר כוחות צה''ל שהיו ערוכים בכוננות גבוהה.