קמפיין עוצמה יהודית נגד הפרקליטות הצבאית

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הורה על מחיקת העתירה נגד סרטון תעמולת הבחירות שהפיקה מפלגת "עוצמה יהודית" במסגרת קמפיין "איחוד מפלגות הימין".

שידור הסרטון יתאפשר בכפוף לכך שתתווסף אליו הבהרה לפיה "כל המציגים בסרטון הנם שחקנים".

הבוקר התקיים דיון שבתחילתו אמר מלצר כי ייתכן והעובדה לפיה השחקנים המוצגים בסרטון הם מחבל ושני חיילים, מהווה עבירה של התחזות. בן גביר השיב לשופט כי לפי פרשנות זו, כל שחקן המציג דמות כלשהי בטלוויזיה יעמוד לדין בגין התחזות.

בעקבות הדיון, ולאחר שעו"ד איתמר בן גביר טען כי השידור מהווה חלק מחופש הביטוי, הורה השופט מלצר כאמור לאפשר את השידור בכפוף להצמדת ההבהרה.

מדובר בסרטון שבו נראה חייל מתלבט אם לירות במחבל חמוש בסכין, כאשר קצין הפרקליטות הצבאית אוסר על החייל לירות בשל אורך הסכין ובשל המרחק מהמחבל.

בשלב זה נכנס עו"ד איתמר בן גביר לפריים, ומורה לחייל לירות במחבל משום שמדובר בהגנה עצמית, ומאשים את הפרקליטות הצבאית בכבילת ידיהם של חיילי צה"ל.

הסרטון הופץ לפני מספר שבועות וזכה לתהודה ולעשרות אלפי צפיות ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת השונים, וכעת היה אמור לשמש כאחד מסרטוני התעמולה של איחוד מפלגות הימין בתשדירי הבחירות. אלא שהשופט מלצר בצעד חריג החליט לפסול את הסרטון משידור עד לקיום דיון בעתירה נגדו.