השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין
השקת קמפיין איחוד מפלגות הימיןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השבוע בכ"א באדר לפני 117 שנים הוקמה תנועת 'המזרחי'. תנועה זו הוקמה על ידי צעירים ציונים יהודים ודתיים אשר דגלו באותן מטרות של תנועת 'החלוץ' הציונית, ואולם אורח החיים החילוני לא התאים להם. תנועת 'המזרחי' הכשירה גרעינים לעלייה לארץ ולימים התאחדה עם תנועת 'הפועל המזרחי' אשר בהקמת המדינה קמה כמפלגה בשם המפד"ל. אורי אורבך ז"ל דחף להפיכתה ל'הבית היהודי'.

בבחירות הראשונות שלי אי שם בשנות השמונים הצבעתי ל'תחייה', אבל מאז תמיד הצבעתי 'ב' או 'טב', חוץ מהבחירות הקודמות בהן חשבתי שהבית היהודי הפך להיות ליכוד ב'. בבחירות הקרובות, שאני מאוד מקווה שיבואו עלינו לטובה ולברכה, אני אחזור להצביע 'טב'. הנה עבורכם שש סיבות להצטרף אליי.

שופטי בית המשפט העליון ביקשו באופן מפלה לפגוע ברשימה המאוחדת של הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. התבטאויותיו של ד"ר מיכאל בן ארי לעיתים אינן במקומן, אבל כאשר בג"צ קובע שהוא יהיה בחוץ ולעומת זאת אחמד טיבי שנאם ברמאללה בזכות 'השאהידים' וסיעת בל"ד ששוללת מדינה יהודית - בפנים, אזי התשובה הטובה ביותר לצעד הזה תהיה 'טב'.

שש שנים זנחו בבית היהודי את העיסוק בנושאי דת ומדינה. פריצת הסטטוס קוו כמו בניית גשר יהודית בשבת, עברו בשתיקה והשאירו את מאבקי השבת רק לחרדים, כאילו השבת במרחב הציבורי אינה חשובה לציבור הסרוג. הבית היהודי במתכונתו הנוכחית יחזור להיאבק בנושאי השבת הציבורית, נישואין וגיור, כדי שההתהלכות המשותפת שלנו כאומה לא תיפרם.

הרב רפי פרץ הוא מנהיג משכמו ומעלה. בן 63, תת אלוף (מיל.) וטייס מסוקים. הרב הצבאי הראשי לשעבר. "המיינסטרים של הציבור הדתי", כפי שהכריז על עצמו לאחרונה. איש של עשייה מדהימה, איש שריחף בשמיים אבל מחובר היטב לקרקע. האיש שהקים את מכינת עצמונה בגוש קטיף שהיום נמצאת בחולות חלוצה. הרב שייצג בצורה נאמנה את תושבי הדרום היקרים ששוב טולטלו השבוע למרחבים מוגנים ומקלטים.

נכון לעכשיו, מפלגת הנץ וגנץ הקרוייה גם 'כחול לבן', תקבל כנראה ראשונה את המפתחות מהנשיא רובי ריבלין להקים ממשלה. במקרה אחר עשוי להיווצר שוויון שיוליד חיבור בין שתי המפלגות הגדולות שיצטרכו לעמוד מול 'מתווה טראמפ' המאיים והמאבק מול החמאס. חייבים מפלגה גדולה ככל האפשר שתילחם בכל מזימה מדינית.

מעשה הרצח הנפשע של אורי אנסבכר הי"ד אינו יכול לרדת מסדר היום. בנוסף, ynet פרסם שביתו של המחבל שרצח את זיו חג'בי וקים יחזקאל באזור התעשייה ברקן, נבנה שוב. איחוד מפלגות הימין יילחם לעונש מוות לרוצחה של אורי ז"ל וגירוש המשפחה. הענישה העכשווית אינה מרתיעה.

נפתלי בנט התאים לעמוד בראש גוש הימין, אבל אינו ראוי יותר. הוא מחק את הערכים שכולנו מאמינים בהם, כמו הכרת הטוב. פרישתו לפני שלושה חודשים משולה למפקד פלוגה שצמח בין חייליו, ורגע לפני הקרבות במקום לצעוק 'אחריי' נטש למקומות האחרים לטובתו האישית. מעשהו אינו יכול לקבל הכשר כלשהו בקלפי. בלי אבל, בלי חבל, חוזרים הביתה למפד"ל.

(פורסם בעלון השבת ''שביעי'')