תמר אטינגר
תמר אטינגרצילום: באדיבות המשפחה

אלמנת הרב אטינגר, תמר, תגיש עתירה לבג"ץ יחד עם מועצה אזורית שומרון ותנועת רגבים כנגד החנויות הבלתי חוקיות בצומת אריאל.

מדובר בחנויות מהן יצא המחבל שרצח את בעלה הרב אחיעד אטינגר ואת סמל ראשון גל קיידאן בפיגוע המשולב בשומרון בשבוע שעבר.

ההחלטה התקבלה לאחר שבמהלך שיחה בין האלמנה לבין ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיע לנחם את המשפחה, שאלה האלמנה מדוע לא הורסים את החנויות הלא חוקיות בכניסה לאריאל מהן יצא המפגע ועל פי הערכות ייתכן ואף קיבל בהן מקלט.

דגן החליט לפעול בנושא בכל הכוח, ורתם את תנועת רגבים הפועלת בסוגיית הבניה הבלתי חוקית, להגיש עתירה משותפת בנושא כנגד המנהל האזרחי.

בדיקה שערכו במחלקת המיפוי של רגבים העלתה, כי כלל המבנים הוקמו בניגוד לחוק על אדמות מדינה, בתחומי שטח כביש הגישה לעיר אריאל, ולפיכך המנהל האזרחי הוציא כנגדם צווי הריסה אך לא מימש אותם למרות הקרבה המסוכנת לכביש. צילומי האוויר הראו כי לאורך השנים חלה צמיחה עקבית במתחם הבלתי חוקי שבו המחבל מצא מחסה.

תמר אטינגר הסבירה מדוע הדבר חשוב לה: "נוצרה סיטואציה שבה, יש שם מסחר, באיזור מאוד נפיץ, דבר שבבירור מוריד את הערנות של החיילים. אותו דבר היה במקרה של איתמר בן גל. יש שם חיכוך מאוד גבוה בין ערבים לחיילים שלא לצורך. את החנויות האלו שהן ממילא לא חוקיות, צריך להוריד".

דגן הסביר את המהלך: "שוב ושוב אנחנו נתקלים בבניה לא חוקית של ערבים בהכוונה של הרשות הפלסטינית, לא רק בשטחי B אלא גם בשטחי C, ואפילו סמוך לישובים יהודים, ונסיון להשתלט על השטח ועל אדמות מדינה ע"י ערביי המקום אנחנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, כדי לעצור את ההפקרות ואת הבניה הבלתי חוקית והשתלטות על אדמת הארץ".

אלמנת הרב אטינגר מגיבה לחיסול המחבל

ישי חמו, רכז יהודה ושומרון בתנועת רגבים מדגיש, כי בשנים האחרונות מתעצמת הבניה הערבית הבלתי חוקית לאורך צירי תנועה מרכזיים ביהודה ושומרון. "המקום ממחיש היטב את 'תיאוריית החלונות השבורים'. כשמזניחים ומעלימים עין מהיבטים 'קלים' של הפרת החוק, הדבר מוביל לזינוק בפשעים חמורים. המתחם הבלתי חוקי שהמחבל הסתתר בו יכול וצריך להיהרס ויפה שעה אחת קודם".