תיעוד: רצח סעד ג'באלי במכולת בטייבה

משטרת ישראל פענחה את רצח סעד ג'באלי מטייבה שנורה למוות על ידי רעול פנים במכולת המשפחתית לעיני אביו, כך הותר לפרסם בצהריים (ראשון).

ב-13 בנובמבר בשעת ערב התקבל דיווח למוקד 100 של משטרת ישראל על פצוע מירי בחנות מכולת בשכונת אל עמארי בטייבה.

שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בקורבן, סעד ג'באלי בן ה-26 כשהוא ירוי. ג'באלי פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בתום החקירה יוגש השבוע כתב אישום נגד סארי אבו ערביאן בן ה-19 ונגד נאשם נוסף בן 18 שהיה קטין בעת ביצוע העבירה, שניהם תושבי טייבה.

חקירת הרצח הוטלה על צוות חקירה מיוחד במשטרת ישראל, שהחל במלאכת איסוף הראיות ובהפעלת מערכי המודיעין לגילוי המעורבים באירוע.

במהלך החקירה האינטנסיבית והמורכבת, שכללה הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בחנו חוקרי המשטרה את מצלמות האבטחה באזור וזיהו שני חשודים שהגיעו לחנות המכולת בטייבה. אחד החשודים נראה עומד בסמוך למכולת, בעוד השני נעמד בפתח בית העסק כשהוא רעול פנים וכפפות על ידיו. רעול הפנים ירה בנשק חם לעבר הקורבן ופגע בו לעיני אביו ששהה אף הוא במכולת.

חוקרי המשטרה הצליחו להתחקות אחר נתיב הבריחה של החשודים שנמלטו רגלית מהמכולת ובמהלך מנוסתם עלו על רכב "באגי" שהגיע לכיוונם מרחוב צדדי. במהלך החקירה התברר כי נהג ה"באגי", חברו של החשוד, העלה את החשודים לרכב ולא ידע שזמן קצר קודם לכן היו מעורבים ברצח. בהמשך, אותר הבאגי בחיפוש בביתו שערכו החוקרים.

חוקרי המשטרה עצרו את אבו ערביאן לפני שלושה שבועות ולמחרת את החשוד השני, והצליחו לקשור אותם למעשה הרצח.

מחקירת המשטרה עלה כי הרקע לרצח הינו סכסוך ממושך בין משפחת ג'באלי לבין משפחתו של החשוד אבו ערביאן על רקע שכירת דירה. בחקירה התברר כי משפחת החשוד שכרה דירה מעל לחנות המכולת של משפחת ג'באלי. לימים, כאשר ביקשו בעלי הדירה ממשפחת החשוד לפנות את הדירה, הדירה אכן פונתה ופרץ סכסוך בין שתי המשפחות.

עוד התברר במהלך החקירה כי החשוד אבו ערביאן החליט לפגוע בקורבן וביקש מהחשוד השני לעזור לו להשיג "חתיכת ברזל" (נשק).