בן גביר לאחר פסיקת בג''ץ: הציבור יאמר את דברו בקלפי

בג''ץ פסק היום (ראשון) כי לא ניתן יהיה לבצע שינויים ברשימת ''איחוד מפלגות הימין'' ולכן איתמר בן גביר, מועמד "עוצמה יהודית", יישאר במקום השביעי ברשימה הדתית.

השופטים נעם סולברג ומני מזוז דחו את העתירה שהגישה ''עוצמה יהודית'', ולעומתם דעתו החולקת של השופט אלכס שטיין שסבר שיש לקבל את העתירה.

סולברג קבע כי חוק הבחירות לכנסת יוצר הסדר שלילי אשר אינו מאפשר לערוך תיקונים ברשימה, בעקבות פסילתו של מועמד מכוח חוק-יסוד הכנסת. לפי סולברג, ''יצירת הסדר חוקי מקיף וממצה בעניין זה היא מלאכה מורכבת, חקיקה-שיפוטית, שלבית המשפט אין את הכלים המתאימים לעשותה''.

לחצו כאן לקריאת פסק הדין

מנגד סבר השופט שטיין כי בחוק הבחירות לכנסת קיימת לקונה באשר לאפשרות לתקן את הרשימה שאחד ממועמדיה נפסל, ומשכך הכללים בדבר השלמת לקונה מחייבים את ועדת הבחירות לתת למפלגה אפשרות לתקן את רשימתה לפי רצונה, וזאת לנוכח חשיבותה של הזכות לבחור ולהיבחר וכן לאור הדרישה שבחוק היסוד כי הבחירות לכנסת תהיינה שוות.

השופט מזוז הצטרף לעמדת השופט סולברג, תוך הדגשה בין היתר, כי אין מדובר בענייננו בלקונה הטעונה השלמה אלא בהסדר פוזיטיבי של המחוקק ששלל אפשרות של תיקונים ברשימה בעקבות פסילת מועמד, וכי מסקנה זו אינה עומדת בסתירה להוראות חוק יסוד הכנסת.

ח"כ סמוטריץ': "תפקיד בית המשפט - לעשות צדק"דוברות

ברשימת איחוד מפלגות הימין הגיבו לדחיית העתירה ומסרו ''זו הפעם האחרונה שבג''צ מחליט עלינו. אחרי הבחירות אנחנו נחליט על הבג''צ''.

עו"ד בן גביר הגיב להחלטת בג''ץ, "שוב הוכח כי הדבר האחרון שמעניין את בג"ץ הוא עניין הצדק שהשופט סולברג תהה עליו בדיון אך לא נתן לו ביטוי בהחלטה. התחושה היא ששופטי בג"ץ לא רוצים שאהיה בוועדה למינוי שופטים, אבל אני מאמין שהציבור יאמר את דברו בקלפי.

"מעניין שבכל הנוגע לסוגיות הנוגעות לשמאל, שופטי בג"ץ מתערבים באופן בוטה ומפרשים את החוק בפרשנות מרחיקת לכת, אולם במקרה שלנו לא מצאו לנכון לעשות זאת".

בן גביר הוסיף, "השופטים יודעים שבניגוד לשינויים קוסמטיים של פוליטיקאים אחרים, אני היחיד שאשים סוף לשלטון בג"ץ. אני מכבד ומעריך את השופטים אך אני מגיע לכנסת כדי לשנות באמת".