חיים רמון
חיים רמוןצילום: יוני קמפינסקי

שר המשפטים לשעבר חיים רמון התייחס ברדיו 103FM לדו"ח השנתי של נציבות הביקורת על הפרקליטות, המראה זינוק במספר התלונות המוצדקות על הפרקליטות.

"אף אחד לא שומר על השומרים. גם מי ששומר על שומרים והוא כבר מפרסם את זה אז כל מי שזכויות האדם ברוממות פיו לא מתייחס וממשיך לשבח את מערכת המשפט ולבקר את כל מי שמבקר אותה", אומר רמון.

הוא לא חושש להשמיע ביקורת עדינה גם על חבריו למחנה השמאל, ''מפלגות השמאל בעולם מבקרות את המשטרה והפרקליטות כי אלה הם הגופים החזקים ביותר במדינה דמוקרטית ועליהם צריך להקפיד הקפדה יתרה. כאשר קורים פה בפרקליטות 60 מקרים מזעזעים של הסרת עדויות ותפירת תיקים – אף אחד מהפוליטיקאים לא מדבר".

חלקים מאנשי התקשורת שלנו, מי שהיו אמורים לבקר את הפרקליטות והמשטרה, הם הדוברים שלהם. מפלגות השמאל, שאתה תומך בהן, הן בובות וחלק מהמערכת. הכל בגלל שם אחד – בנימין נתניהו.
"אצל אולמרט ואיתי הם היו טובים יותר? הפרקליטות דווקא הגנה על בנימין נתניהו עד שלב מסוים. הבעיה המרכזית של מערכת המשפט, בעיקר הפרקליטות ובתי המשפט, היא שהם מוגנים ואף אחד לא מעז להתעמת איתם. כמו שיש הון-שלטון-עיתון יש עיתונות-פרקליטות כשאחד מגן על השני. 60 פרקליטים עשו מעשים שלא יעשו שגובלים בפלילים. אני מתערב איתך כשנפגש כאן עוד שנה אף אחד לא יעמוד לדין, גם לא משמעתי.

''אחת הסיבות שמפלגות השמאל אינן זוכות לאמון של רבים מתוך קהל האמצע נובעת מהעובדה הזאת, הן לא מגינות ופועלות למען זכויות האדם. באותו הדו"ח השופט רוזן אמר שהוא מציע לתעד ראיונות עדים ולחשוף חומרים חסויים שהמשטרה מגישה לשופטים בהליכי מעצר. הפרקליטות והמשטרה נעמדו על הרגליים האחוריות בנושא. למה? כי שם עלול להתגלות שזכויות אדם בסיסיות של מעצר ועדויות הופרו ברגל גסה.

''אף מפלגה או חבר כנסת לא התייחסו לדו"ח הזה במערכת בחירות כולל שרת המשפטים. במקום לשאול מי ישמור על שומרים אני שואל מי יגן על זכויות האדם הבסיסיות?".