תיעוד: הלוחמים סורקים אחר המחבל

יחידת הלוחמה בטרור של צה''ל, לוט"ר, לקחה חלק במאמצים לאיתור המחבל שביצע את הפיגוע בכיכר אריאל ובצומת גיתי אבישר, בו נרצחו הרב אחיעד אטינגר ולוחם צה''ל סמ''ר גל קיידאן הי"ד.

המרדף האינטנסיבי אחר המחבל נמשך שלושה ימים ולילות, ובסיומו חוסל המחבל בקרב יריות.

הכוחות פעלו בכל הכפרים הסמוכים לאזור הפיגוע, ברוקין, סלפית וא-זוויה, על מנת להגיע במהירות הגבוהה ביותר למחבל. במהלך הסריקות הפכו הכוחות כל אבן וכל סלע, חצו שדות, נכנסו למערות ולבתים ותחקרו חשודים וסייענים עד לתפיסת המחבל.

מפקד פלגה ביחידת לוט"ר, סרן ר׳, סיפר: ״ברגע שהבנו שיש פיגוע ושהמחבל נמלט הוקפצו צוותים שלנו מבית הספר ללוחמה בטרור מבסיס מתקן אדם לשטח ומיד התחלנו בסריקות ובחיפושים.

''בהכשרה שלנו לוחם צוות הלוט״ר עובר סדרת לחימה הנקראת סדרת התערבות, בפרק זה החיילים מוכשרים במגוון יכולות הכוונה בין אויב לידיד, סריקות ברמה הצוותית ביישוב או בכפר עוין, ומתורגלים באירועים מתפרצים כמו הרג או אירועי פיגוע ומיקוח. נוסף לכך, מתורגלים הלוחמים בלוחמה בטרור בשטח בנוי.

''ידענו שעד שהמחבל לא יימצא - המשימה לא הושלמה. לילה ויום סרקנו את השטח עם עוד מגוון רחב של כוחות עד למציאת המחבל. הלוחמים חתרו למגע לכל אורך החיפושים והמוטיבציה להשלים את המשימה הייתה גבוהה. נמשיך לפעול היכן שיידרש על מנת להבטיח את השקט הבטחוני ולשמור על תושבי הגזרה״, הוסיף סרן ר'.