את השלט הזה המנהל האזרחי לא החרים
את השלט הזה המנהל האזרחי לא החריםצילום: רגבים

אנשי תנועת רגבים הגיעו לפני כחודש וחצי למאחז הלא חוקי חאן אל אחמר, על מנת להציב סמוך למקום שלט במחאה על אזלת היד של הממשלה שלא אוכפת את החלטת בג"ץ להרוס את המתחם שנבנה על ידי הרשות הפלסטינית.

שלט המחאה עוצב כמו שילוט של פרויקט בנייה ממשלתי ומעוטר בסמלי משרד ראש הממשלה, האיחוד האירופי והרשות הפלסטינית. בשלט נכתב באירוניה, כי היזם והמבצע הינה הרשות הפלסטינית, האדריכל, הינו סלאם פיאד - ראש הממשלה לשעבר ברשות הפלסטינית, הפיקוח והייעוץ המשפטי באחריות האיחוד האירופי, ואילו משרד ראש הממשלה אחראי על האבטחה ויחסים בין לאומיים.

תוך זמן קצר מתחילת עבודות ההצבה, הגיעו למקום פקחי המנהל האזרחי מלווים במספר ניידות משטרה. אלו החליטו להחרים את השלט וציוד ההתקנה, בטענה כי מדובר בבניה בלתי חוקית. בארגון דרשו את החזרת השלט לידיהם.

סיור קצר בכבישי יהודה ושומרון העלה, כי בשולי הדרכים מוצבים מאות שלטי חוצות באין מפריע. "ההתנהלות של המנהל האזרחי מול העובדה שיש מאות שלטי ענק בצידי הכבישים, מעוררת שאלות קשות על אכיפה בררנית, שלא לומר התנהלות קטנונית מצד הגוף הזה, אבל האבסורד האמיתי הוא ההתנהלות של ראש הממשלה נתניהו, שהצהיר לפני ארבעה חודשים כי יממש את פסק בג"ץ '"תוך זמן קצר', אבל בפועל לא עשה דבר", אומרים בתנועת רגבים.